Den perfekte matpakken

❤️ En sunn & mettende nistepakke ❤️ 

God morgen dere. Dette innlegget hadde jeg tenkt å dele med dere i går kveld, men tiden løp fra meg og plutselig var det nesten midnatt. Så da ble det en morgenblogg med disse deilige matmuffinsene. Disse har jeg laget og delt før, men så kom det en kommentar på at det var litt kjedelig å bare dele den gamle oppskriften, og om jeg ikke kunne lage dem på nytt. Jeg lager disse ofte – så det er klart jeg kunne lage dem på nytt, og dele igjen. 

Disse proteinmuffinsene, matmuffins eller hva man ønsker å kalle dem, er helt supre å ta med seg på jobb eller skole, på reise hvis man ønsker noe annet og litt mer næringsrikt enn flymat, eller bare kose seg med hjemme. I dag deler jeg basis oppskriften, også må dere leke dere så mye dere bare kan ut i fra den. 

Jeg har testet med spekeskinke og fetaost i, og det var helt himmelsk. Jeg fikk også en snap av ei som hadde testet med litt ulike spennende oster, og det hadde og vært veldig godt. Så her er det bare å prøve seg frem. 

La oss ta oppskriften:

  • 80g havregryn 
  • 2 egg
  • 3 ss cottage cheese
  • 1 ts bakepulver 
  • Et godt dryss havsalt
  • Skinke, ost og brokkoli 

Slik gjør du: 

Bland havregryn, egg, cottage cheese og bakepulver i en bolle og kjør det med stavmikser til en jevn røre. Tilsett så skinke, ost og brokkoli i små buketter, og rør det inn i røren. Finn frem muffinsformer og fordel røren. Inn i ovnen på 200 grader i ca 10-12 minutter. 

Du kan fint lage disse i vanlige løse muffinsformer, og ikke nødvendigvis en slik form jeg har på bildet. Du kan også lage disse nesten som rundstykkene jeg har delt HER. Da dropper du bare stavmikseren, slik at du får en fastere røre som ikke sklir ut, også lager du små rundstykker på bakepapir og inn i ovnen. Det blir som rundstykker med skinke, ost og brokkoli inni. Perfekte nistemat! 

Håper denne onsdagen har startet på best mulig måte, og at dere er klare for en ny dag. Jeg er litt spent her jeg sitter, om et par timer blir jeg hentet av min super-fotograf,og sammen skal vi ut på jobb. Vi skal faktisk kjøre et godt stykke ut av byen til dagens location. I dag er det 3 programmer for ShapeUp som står på planen. Dette blir så bra! Location er så kul, og jeg gleder meg til å vise dere det. 

 

Smiiil, Maren 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg