Oppskrift: Sunn og smakfull lasagne

L A S A G N E 

Denne oppskriften er en super hverdagsmiddag, og på samme måte som lakseretten jeg delte HER, så har jeg laget den i porsjonsstørrelser. Dette er i grunn bare en enkel lasagne, hvor pastaplatene er byttet ut med squash og tomat. 

Du trenger: 

  • Squash 
  • Tomat 
  • Karbonadedeig 
  • Krydder (jeg brukte salt, pepper og en kryddermiks fra Natvigs) 
  • Ost 
  • Tomatsaus, hakkede tomater eller annen saus 

Slik gjør du: 

Stek karbonadedeigen, og krydre med det krydderet du ønsker. Hell så over tomatsaus eller hakkede tomater og la det surre sammen i stekepannen. Finn frem ildfastform. Begynn med karbonadedeig i bunn, og legg deretter lagvis grønnsaker og karbonadedeig. Topp det hele med ost og inn i ovnen på 180 grader i ca 10-15 minutter. Server med salat, og hvitløks baguetter. 

Jeg digger denne oppskriften og lager den ofte her hjemme. Jeg skjønner ikke at jeg ikke tenkte på å lage porsjonsstørrelser før, det er helt genialt. Det er også smart hvis man er to personer som spiser sammen, og ønsker ulike ting i lasagnen sin. Noen vil kanskje ha sopp og løk, men andre ønsker den mer Basic. Det er ikke noe problem når man lager det på denne måten, da er det jo bare å putte i akkurat det man ønsker. 

Nå skal jeg ta litt tak i meg selv her, og prøve å finne frem litt energi til å få til en treningsøkt før jeg skal til dyrlegen med Leo. Det er ingenting galt, han skal bare ha en vaksine. Godbiter er pakket ned, og valpemamma stålsetter seg. Hehe. Ha en nydelig mandag dere<3 

 

Smiiiil, Maren 

 

3 kommentarer
    1. Ida: Dette er egentlig bare noen skåler jeg bruker til frukt og meieirprodukter, havregrøt osv. De er fra merket Sögne Home, også googlet jeg dem og da stod det på nett at de tålte opp til 225 grader. Helt perfekt<3

    2. Har de Søgne skålene selv, men visste ikke at de var ildfaste og kunne brukes i ovn! Det er jo bare helt supersmart, og rettene du har delt skal virkelig prøves. Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg