Effektiv trening i trapper

Dette er et sikkert vårtegn dere! Når asfalten er bar, og man kan starte opp med utetrening igjen. Jeg startet løpesesongen utendørs med godt  mot 1 april, og fikk top gode løpeturer før vinteren gjorde et aldri så lite comeback. I dag titter våren frem igjen, og jeg fikk meg en ny tur ute i frisk luft. I dag var det trappetrening på planen, og fy søren så tungt det var. Jeg har ikke løpt i trapper siden i fjor sommer, så det her var mildt sagt utfordrende.

Trening i trapper er noe av det mest effektive treningen jeg gjør, og jeg gleder meg til å formen kommer seg litt og trappene blir litt her overkommelige. Dagens økt ble effektiv og fin, og jeg skal selvfølgelig dele den med dere. 

Dagens økt så slikt ut: 

  • 1 km rolig jogg
  • 10 runder opp trappa. Spurtet opp, og gikk rolig ned igjen. 
  • 3 km rolig jogg etterpå. 

En super treningsøkt, og en herlig start på helgen. Som nevnt er trapper brutalt tungt, men skikkelig effektivt. Det er ingen tvil om at denne økta her kommer til å sette seg i kroppen, og jeg forventer støle og stive ben i morgen. hehe. 

Sko – Adidas Ultra Boost // Tights – Reebok High flex // Jakke – Puma 

I dag har jeg to møter på agendaen før jeg skal møte mamma, og starte helgen på best mulig måte med en rusletur i skogen sammen med henne. I kveld blir det gullrekka på tv, film, snacks og taco. Det er fast hver uke, ingen fredag uten fredagstacoen. hehe. I morgen har min storebror bursdag, og hele gjengen samles til sushi-fest. Søndag skal jeg faktisk jobbe litt, og ha et par Pt-timer. Men hele helgen blir fylt med kos, hygge og lave skuldre. Det er jo akkurat det som skiller hverdag og helg, og grunnen til at jeg alltid gleder meg litt ekstra til helgen. 

Hva er dine planer for helgen? 

Smiiil, Maren 

9 kommentarer
    1. David Sachs: hehe, feil innstilling vil jeg ikke si. Bare ulik fra din 😉 Jobber i helgen jeg og innimellom, men koser meg med fri og. Ja takk begge deler. Nyt helgen din med studering, trening og jobb 🙂 Høres topp ut 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg