Du blir ikke bedre av at andre blir dårligere

Dette har jeg hatt lyst å skrive noe om lenge, og nå følte jeg tiden var inne. Jeg tror så veldig på at vi blir sterkere sammen, og helt siden jeg var liten har mine foreldre lært meg å heie på andre, støtte og løfte hverandre frem. Det er bra å dele, og den viktigste læresetningen av dem alle: 

DU BLIR IKKE BEDRE AV AT ANDRE BLIR DÅRLIGERE.

Eller du blir ikke dårligere av at andre blir bedre. Setningen går begge veier. Det er faktisk ikke slik at hvis jeg velger å støtte andre, gi noen en like, linke til en annen blogger, tipse om en flink instagrammer eller bare løfte en annen “kollega” frem, så tar det likes eller lesere fra meg. Det er ikke slik at jeg taper på å løfte andre frem, heller motsatt. Jeg er så for at man skal heie på hverandre, og pushe hverandre til å bli bedre. Det gjelder i så mange situasjoner. Om du hjelper en medstudent og øker hans/hennes kunnskap, så gjør ikke det at du mister din egen kunnskap.

Jeg har gjort meg noen litt interresante observasjoner på dette de siste månedene. Når jeg var i Malaga med Triumph, og influecere fra hele Europa, var helt unikt. Sjeldent har jeg opplevd en mer støttende, oppløftende og raus gjeng med jenter. Det var influencere der med mange hundretusen følgere, ja faktisk over en million følgere, men helt uavhengig  av det så tagget alle hverandre, likte hverandre bilder, delte hverandres kontoer, fulgte hverandre, tok bilder av hverandre og postet bilder av hverandre. Ingen tenkte på hvem som hadde flest følgere, størst konto osv.

I Norge er det ikke alltid det funker helt på samme måte, og det synes jeg er så trist. Akkurat som vi tror at det å linke til hverandre stjeler oppmerksomhet fra oss selv. Hvis andre blir gode, blir vi automatisk litt dårligere. Det er jo overhode ikke slik det fungerer! Vi må unne hverandre suksess, heie på hverandre og støtte hverandre. 

Vi er sterkere sammen, og tro meg, når vi jobber sammen og virkelig heier på hverandre, da kan magiske ting skje<3 

 

Smiiil, Maren 

 

15 kommentarer
    1. Utrolig sanne ord! Jeg føler meg sterkest når jeg heier på andre og andre heier på meg. Å dra ned andre vil ikke få noen til å føle seg sterkere. Deres utgangspunkt er så svakt at de må dra ned andre. Jeg vet du har opplevd å få mye stygge kommentarer i det siste. Du står i det og prøver å håndtere det. Det er så imponerende.
      Håper alle får en fin søndag!

    2. Godt skrevet om en viktig sak Maren – jeg er HELT enig med deg! Samtidig tenker jeg at for de som ikke evner å se dette, så går det først og fremst utover dem selv. De får et fattigere liv når de ikke får tatt del i det å glede seg over, og sammen med andre! Ønsker deg en flott palmesøndag videre, og god påske – nydelige deg!😊

    3. Såå bra sagt Maren!! Jeg er helt enig og kan også tenke meg frem til eksempler fra egen hverdag – så bra at du legger det på bordet! Heier på deg Maren <3
      Klem

    4. Takk for at du er så ærlig, åpen og ekte! Du er virkelig et fantastisk fint forbilde, Maren. Takk for at du deler med oss hver dag, både opp-og nedturer og en stor dose inspirasjon. Favorittbloggeren!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg