Ny sporty utfordring

Inneholder annonselenker

Jeg har blitt litt hekta på Crossfit-inspirerte treningsøkter for tiden, og fryder meg over at treningssenteret jeg er på har åpnet en ny del som heter Gymboksen. Her kjøres det Crossfit lignende økter hver dag. Jeg prøver å være med på et par av disse hver uke, og det er så gøy. Jeg får inspirasjon til egen trening, og det må selvfølgelig deles med dere. 

Denne typen økt har jeg delt med dere før, men nå er det nye øvelser. Er dere klare for en skikkelig utfordring for både styrke og kondisjon? På denne økten er det faktisk mer kondisjonsfokus enn styrke, synes jeg. Det er det sm er så gøy med denne typen trening, man får liksom litt av alt. Noen dager er det mer styrke, andre dager er det mer fokus på kondisjon. Jeg gjorde om på et par av øvelsene, og brukte et par hjelpemidler for å kunne gjøre økten skikkelig effektivt med godt tempo. 

Slik ser økten ut: 

Processed with VSCO with a5 preset

Et par forklaringer: 

Singel unders betyr vanlige hopp med hoppetau. Jeg byttet ut Wall ball med knebøy med kettlebell foran kroppen. Jeg kjørte denne økten med 16kg kettlebell. Ellers kjørte jeg økten slik den står, men jeg brukte strikk på dipsen, slik at den ble litt lettere, og push-ups gjorde jeg mot en boks. På den måten blir bevegelsesbanen litt kortere, og dermed blir øvelsen litt enklere. Slike må tiltak er helt nødvendig for min del, for at økten skal flyte og jeg skal klare å holde effektiviteten oppe.

Hvis du ikke forstår hva alle disse øvelsene betyr så er det et kjapt google-søk, og vips kommer det opp både bilder og film. Husk at når jeg deler disse øvelsene så er det for å inspirere til nye måter å legge opp øktene på, og det betyr nødvendigvis ikke at dere må kjøre med akkurat de samme øvelsene.  

Tights – Cubus  //  Topp – Reebok 

Jeg sitter her å smiler fra øre til øret. I morgen reiser vi nemlig på fjellet, og siden jeg ikke fikk vært på hytta i jula, er det ekstra stas at vi får til en tur opp i helgen. Jeg gleder meg til lange gode frokoster, masse masse snø, gode skiturer, kortspill, lave skuldre, og bare masse kos med de jeg er glad i. Jeg gleder meg til å tusle rundt på hytta med håret i en tutt på hode, i stilongs og uten sminke. Det blir så fint.

Jeg kommer hjem til en super-hektisk uke, med Oslotur og masse på planen, så dette helgen skal virkelig nytes. 

 

Smiiil, Maren 

 

9 kommentarer
    1. Christine: Fordi det koster 1000kr måneden, og jeg har det gratis tilgjengelig på senteret jeg jobber på . + at det for meg føles mer ufarlig og trygt å gjøre det her. Har testet vanlig CrossFit i 1 måned, men trives bedre med å gjøre min egen (og gymboksen) greie, inspirert av CrossFit <3

    2. Gøy. God tur til fjellet. Helt magisk på denne tiden. Denne vinteren er helt fantastisk akkurat nå. Husker ikke så mye snø her i Oslo jeg. Klem

    3. Et litt off-topic spørsmål.. Hvor krevende er sykepleierstudiene? Klarte du fint å kombinere det med jobbene dine? Krever det like mye jobb som en fulltidsstilling? Jeg er 31 år, har en god jobb i dag med god lønn, men trives i grunn ikke så veldig.. Så nå har jeg snust litt på sykepleien, for jeg har funnet ut at jeg ønsker en jobb som GIR MEG NOE. Jeg vil glede andre, føle jeg gjør noe bra om du skjønner.. Men så er det dette med økonomien i de neste tre årene som bekymrer meg, jeg har også brukt 5 år til Lånekassen, så usikker på om jeg får mer lån/stipend, så er nesten avhengig av å ha en relativt stor stilling ved siden av studier. Så om du har noen tanker å dele med meg hadde jeg blitt veldig glad <3

    4. Jani: Dette er det bare du som kan svare på , ift hva som er rett for deg. Men ift det du spør om med sykepleiestudiet så må jeg bare si at det er et mye mer krevende studie enn folk tror. Det er en fulltidsjobb med mange eksamener, emnekrav og masse praksis. Jeg tror ingen går inn i sykepleiestudiet for å tjene masse penger , men at det gir mye kan jeg absolutt skrive under på <3 jeg elsket studie - men det krevde enormt enormt mye!! Så du må være motivert og ha tid/kapasitet til å gjøre det. Jeg et 100% sikker på at du får det til - men det krever innsats. Ift praksis så er det nok litt vanskelig å kombinere med en annen jobb. Jeg vil anbefale deg å ta en veiledningstime hos en rådgiver ved den skolen du ønsker å ta sykepleien på - da får du nok svar på mye <3 LYKKE TIL med hva enn du bestemmer deg for, og jeg kan virkelig skrive under på at sykepleie, både studie og som jobb, er givende , utfordrende og utrolig fint:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg