Når det ikke blir slik du hadde tenkt

I skrivende stund skulle jeg vært midt i en svett og god treningøkt. Jeg skulle jobbet med masse bra innhold til å kickstarte 2018 på bloggen. Jeg skulle laget en næringsrik og fresh frokost. Jeg skulle gått en lang tur med leo. Jeg skulle forberedt maten til i kveld. Det er så mye jeg skulle gjort, men i dag blir ingenting slik jeg hadde tenkt. Jeg har omringet meg med syke mennesker de siste ukene, og på tross av host og hark på alle kanter har jeg holdt jeg frisk og fin. Jeg har skrytt av mitt sterke immunforsvar, og mens folk falt som fluer rundt meg har jeg ikke hatt så mye som et nys. Så smalt det! 

Det begynte litt i går, med noen saftige hostekuler, og litt sår hals. Jeg ignorerte det totalt, drakk 4 shotter med ingefær og kjørte på. I natt tror jeg nesten ikke jeg skal snakke om en gang, det var rett og slett ordentlig kjipt. Jeg hostet til jeg nesten brakk meg, og fikk maks 5 minutters pause før en ny kule meldte seg. Jeg har ikke sovet mer enn maks én time sammenhengende, og er mildt sagt en latterlig redusert utgave av meg selv akkurat nå. 

Nå skal jeg ikke skrive mer om det, for jeg tipper at du ikke klikket deg inn her for å lese om min klaging. Hehe. Apropos ingefær-shot i går, så kan jeg jo vise dere hele lunsjen. Det var et deilig sunnhetsboost med Quinoa bowl, kyllingsalat, smoothie, kaffe og shots. Smakene, fargene og kombinasjonen av råvarer er så magisk, og jeg tror alle som leser denne bloggen vet at jeg ELSKER mat som dette.  I dag tenkte jeg å handle inn til å lage ingefærshots her hjemme. Nå må alt gjøres for fortest mulig bedring. Jeg kan jo ikke starte et nytt år med å ligge i sengen – det går ikke! 

Jeg skal ligge vannrett i hele dag, og kun fokusere på å bli frisk. I kveld skal jeg ta på meg deg deiligste kosedressen jeg har, spise nydelig kalkun, masse godsaker, og ha filmmaraton her hjemme. Vi tar det helt med ro sammen med lille Leo, som aldri har opplevd nyttårsaften og raketter før. Dette var planen fra før av også, så heldigvis ødelegger jeg ingen store nyttårs-festivas med denne kjipe formen. 

Jeg håper dere får en helt fantastisk fin feiring, og danser dere inn i det nye året. NYT dagen og kvelden, ha det gøy og kos deg masse!!

 

Stor nytårsklem fra Maren 

 

16 kommentarer
    1. Å god bedring. Håper formen kommer seg fort. Håper det går bra med Leo og raketter, bare lat som vanlig og håp at han ikke blir redd. Men hva med den nydelige nyttårskjolen din som du viste fram?
      Klem

    2. Anja: Den får jeg ikke brukt dessverre 🙁 Planen var å dra innom noen gode venner tidligere på kvelden, men sånn blir det ikke nå. Så, da får den ligge til en annen anledning <3 Leo får en laaang god tur nå, også håper vi at han finner roen greit , spesielt siden vi er hjemme og oppfører oss som om det er en vanlig dag <3 Godt nyttår skjønne du!!

    3. Apropos sykdom… det finnes omganssyke for hunder. Og den går på sørlandet nå.
      Min lille snuppe måtte til vetrinær pga oppkast og diaré i flere dager. Pga diaré var hun blitt orntli’ sår bak og måtte dopes ner for å få klippet bort pels på rompen og renset og smørt. Med spseialfor og fantastisk dyktig og trivelig vet. hos Anicura Sørlandsparken er hun mye bedre. Bare et lite obs altså. Hunder kan også få omgangssyke 😐

    4. hei!
      syntes Leo er en nydelig pomeranian. Kommer også fra sørlandet og tenker selv å skaffe meg en slik rase og lurte derfor på hvilken oppdretter Leo kommer fra?

    5. Åh, det er såå kjipt! Jeg har blitt syk selv og har bare lyst å legge meg ner å grine…Hadde gledet meg så te nyttårsfeiring sammen med venner og familie. Så kom den dumme influensa for 2. dager siden med høy feber og alt verker i kroppen😷 Vurdere å prøve å komme meg ut i kveld, men har så lite energi. Føler det blir helt rart å være alene på en sånn dag… God bedring!❤️

    6. marthe: Så koselig at du liker han <3 Ja han er fra Tvedestrand. Sunnico heter oppdretter. De har egentlig mest Kleinspitz, men noen pomeranian-kull også av og til 🙂

    7. Lill: Ja Leo hadde det for ca 2-3 dager siden, ikke noe gøy. Spesielt ikke når han er så liten. Huff, håper det går fint med din lille, godt du fikk god hjelp <3 Ja vi var også der - kjempe flinke 🙂

    8. Miriam: Ååå det er så kjedelig!!! Kjenn etter på formen din, kanskje du kan ta en liten tur? Skjønner godt det er kjedelig å være hjemme, men samtidig er det viktig å lytte til kroppen. God bedring <3 og håper du får en koselig kveld, uansett hva du gjør <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg