Oppskrift: Sunne Matcha-vafler

Disse godsakene har jeg gledet meg til å dele med dere. Jeg ble inspirert til å bruke matcha i matlaging etter turen til Barcelona. For en liten stund siden prøvde jeg meg på Matchavafler, og det ble så utrolig godt. Matcha har en sterk grønnfarge, og dermed blir vaflene helt fantastiske på fargen. 

Du trenger: 

  • 2 ts matcha-pulver 
  • 1 egg 
  • 1 ss kesam
  • 1 scoop vanilje proteinpulver 
  • 40g havremel 
  • 1/2 moden banan
  • 2 ss sukrin 
  • 1 ts kanel 
  • 1/s ts bakepulver 

Slik gjør du:

Bland alle ingrediensene sammen, bruk stavmikser om nødvendig. Spe på med vann til ønsket konsistens. Smør vaffeljernet med smør eller olje, og stek vaflene. Jeg toppet mine med banan, kokosmasse og friske blåbær. Sunt, godt og enkelt. Havremel kan byttes med havregryn. Sukrin kan droppes, eller byttes med honning eller annen naturlig søtning.

Nå skal jeg legge fra meg macen, og komme meg ut på en liten morgentur. Jeg er så støl etter gårsdagens PTtime, at i dag blir det kun en rolig tur for å få i gang kroppen. Det frister minimalt, men jeg vet at rolig bevegelse er det eneste jeg føler hjelper når jeg blir så stiv og støl som dette. I går kjørte vi en brutal kombinasjon av Thrusters og Chins, i typisk Crossfit-stil. Så tungt, og så utrolig gøy. 

Ha en nydelig fredag dere. Tenk, siste fredagen i 2017. Make the best of it <3 

 

Smiiiil, Maren 

 

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg