Lader opp til å kickstarte hverdagen

Inneholder sponsede produkter

Dette er virkelig ikke de mest flatterende bildene som har vært vist på bloggen. De er hvert fall ekte i det minste, de er nemlig tatt rett etter en svett og våt løpetur i stormen. Håret er klissvått, og det samme gjelder klærne. Fy søren så kaldt jeg var. Hehe. Det var en frisk og god tur, men på tross av at det eneste jeg løp ute var til og fra treningssenteret, ble jeg altså klissvåt. 

Jeg lovte å dele økten med dere, og her kommer den: 

  • 5 min oppvarming
  • 30/30 intervaller x 10, 16 km/t, 0% motbakke 
  • 10 min gange, 6 km/t, 6 % motbakke
  • 30/30 intervaller x 10, 16-18km/t, 0% motbakke
  • 5 min rolig jogg, & 5 min rolig gange. 

Jeg hadde kun 5 minutter oppvarming fordi jeg jogget rolig til treningsenteret, som er ca 1 km unna. Dette er en type økt jeg liker veldig godt. Den er utfordrende og hard mens det står på, men så har jeg tid til å hente meg inn igjen, slik at jeg kan gi alt når det gjelder. 30/30 x 10, betyr 30 sek spurt, 30 sek pause (hopper av og står på siden av møllen) Dette gjøres 10 ganger. Det vil si 10 spurter. 

Jeg får ikke vært på fjellet i romjulen, og derfor løper jeg rundt i skijakken på løpetur her hjemme i byen. Det funker akkurat like bra. hehe. Det første jeg skal gjøre på nyåret er å finne en helg jeg kan ta med meg mine, og dra opp på hytta. Jeg savner å gå på ski, og gleder meg så til å kjenne den deilige, fjelluften igjen. Det er ikke noe sted i hele verden jeg sover så godt som på hytta, med frisk fjelluft, kaldt, og som oftest med hele familien rundt meg. Alle dere som er på fjellet i romjulen – nyt det! og ta en ekstra skitur, med en ekstra liten kvikk lunsj for meg også. 

I dag er det litt hverdag igjen for mange, og jeg skal bruke dagen til å få handlet litt, møte en god venninne på lunsj og jobbe litt. Denne bloggen har vært litt daff i julen, som seg hør og bør, men nå har jeg så mye spennende planer som skal ut på nyåret. Så nå er det bare å brette opp ermene og jobbe på.

Januar og februar er, for mange, månedene de ønsker å sette litt ekstra fokus på å gjøre noe bra for seg selv, og egen helse. Da har jeg lyst å legge tilrette for det på bloggen, med gode treningsøkter, enkle, sunne matretter og motivasjon. Så stay tuned, jeg gleder meg! Jeg skal også være en del av ShapeUp Kickstart. Hold av 17 februar dere, da blir det tidenes Kickstart i Oslo, med masse masse masse påfyll av både kunnskap, fysisk aktivitet, foredrag, bøttevis av motivasjon, og inspirasjon. Det er blir SÅ gøy! Jeg føler meg heldig som får lov å være en av trenerne på Kickstarten – jeg skal fortelle dere mye mer om dette veldig snart. 

 

Smiiil, Maren 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg