Min jul i bilder

Let´s talk about Christmas 

Det ble ingen oppdatering på bloggen i går, men det tror jeg nok de fleste forstår. Julaften er en helt spesiell, og magisk dag. Da er det familie og kos som står i fokus. Jeg fikk knipset litt bilder gjennom dagen likevel, men jeg hadde ikke lyst å sette meg i et hjørne med macen får redigere bilder og oppdatere bloggen, mens alle andre var sammen og koste seg. Julen handler om tilstedeværelse, og i går ville jeg bare nyte. Derfor kommer julebloggen i dag i stede. 

Dagen i går var så fin. Den startet med en liten treningsøkt på solsiden, etterfulgt av tur i skogen med hele familien. Etterpå dro vi hjem og koste oss med deilig lunsj, julekaker, julestrømpe og Askepott på tv. Jeg loffet rundt i joggebukse, nyvasket vått hår og uten sminke. Deilig! Leo fikk sin egen julestrømpe i år, fylt med griseøre og godbiter. Det ble noen deilige timer i sofaen, med alle juleslagerne på tv. Klokken 14 var det tid for julegudstjeneste, før mamma,pappa og meg dro hjem til min storebror for julefeiring sammen med han, min svigerinne, lille niese og nevø. Finere gjeng kan jeg ikke tenke meg <3 

Pinnekjøtt med nydelig tilbehør, riskrem med to deilige sauser og mandel med marsipan-premie. I år fikk jeg mandelen, og det har aldri noensinne skjedd før. STOR stas. Premien ble selvfølgelig delt, men uansett stor stor stas å endelig få mandelen. Utover kvelden ble det masse pakker, masse snacks og kos. Jeg skal dele julegavene i et eget innlegg – det kan jo være litt gøy å se. 

I dag har vi hatt julefrokost med hele mamma sin familie. Den frokosten er tradisjon hvert eneste år, og dere som har meg på snap (marenerdvik) fikk se alle godsakene som ble servert der. Hjemmebakte rundstykker, tre ulike typer brød, eggerøre,røkt  laks, hjemmelagde karbonader, hjemmelaget syltetøy, sild, aspik, salt lammelår, roastbeef, remulade, hjemmelaget potetsalat, et helt fat med ulike typer oster og masse masse mer. Til dessert var det kakemenn, pepperkaker, hjemmelagde biscotti, vanilje is, molte-is, peanøtt&karamell-is, sjokolade, twist og masse masse frukt. FOR en matfest! 

I kveld skal jeg bare ligge rett ut på sofaen, kose med lille Leo og se på julefilmer. Jeg har skapene fulle av smågodt og chips, og i frysen er det is. Jeg skal ha tidenes kosekveld her i dag, og jeg gleder meg så. Problemet mitt er bare at jeg har sett så alt for mye film i det siste, så nå har jeg nesten litt problemer med hva jeg skal se på. 

Har du et filmtips til meg? Julefilm, eller en annen koselig film. jeg er åpen for alle forslag <3

Jeg har også veldig veldig lyst å høre hvordan julen har vært så langt. Hadde du en koselig kveld i går? Hva spiste dere? Fikk du noe fint? og har du hatt en hyggelig dag så lagt i dag? Jeg gleder meg til å høre fra dere. Juleprat er det koseligste jeg vet. 

 

Smiiiil, Maren 

 

5 kommentarer
    1. Så koselig det så ut som og hørtes ut som! Jeg, mamma, pappa og søsteren min begynte dagen i går med julegrøt hos min svigerinne og tantebarn. Og Så var det tenning av lys på gravlunden. En fin og vakker ting å gjøre på julaften synes jeg. Så var det julemiddag hos mine foreldre sammen med søster. Ribbe med tilbehør og litt prosecco. Vi koste oss lenge med en rolig kveld med god mat, drikke, gaver og litt godteri. Jeg fikk to sett med høretelefoner. Et trådløst sport og et headsett. Veldig happy og mye annet fint. Blant annet en diger hotellpute!!!
      I dag har det vært lunsj hos min kusine. Nå blir det filmkveld. Eller spillekveld! Bør hos mine foreldre fram til 3.juledag. kos deg videre, gode Du!
      Klem

    2. Hvor er den grønne genseren fra? Den var helt nydelig
      Ser ut som om du har hatt en fantastisk julefeiring med familien 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg