Jeg har ikke lyst å legge meg

I skrivende stund sitter jeg hjemme hos mamma og pappa, det er varmt og godt i stua, levende lys, kakeboksene er fulle, skåler på bordet med mye godt i. Leo ligger på gulvet og koser seg. På tv er det koselig juleprogram. Mamma strikker, og stemningen er helt magisk. Jeg koser meg så. Denne kvelden har vært så fin, og jeg vil ikke at den skal ta slutt. Nå er kveden straks over, men jeg har ikke lyst å gå å legge meg. Jeg vil sitte oppe i denne stemningen i flere timer til, kjenne skuldrene synke for hver time som går, og bare nyte. Dette er jul for meg <3 Ro, god tid, samvær, familie, lunt, varmt og trygt. Jeg er takknemlig for å ha det slik, og tar det overhode ikke for gitt. 

I dag har jeg pakket inn de siste julegavene, med Leo som ivrig tilskuer. Det er ikke bare bare å pakke inn gaver med en valp i hus. ALT er gøy, og lille tassen tror det meste som gjøres er for å underholde han. Han tror både papir, bånd og pynt er leker til han, og det må ha vært litt av et syn der han løper med båndet i munnen, og jeg i full fart etter. Nå er hvert fall alle gaver på plass, alt er handlet inn og alt er i skjønneste orden. 

Nå skal vi nyte noen minutter til av denne kvelden før kvelden, spise et par pepperkaker til, og ta inn siste lille rest av lun julestemning før det braker løs i morgen.  Jeg kjenner på en barnslig glede over i morgen, det blir så koselig. Jeg skal feire sammen med alle mine nærmeste, og med to små barn under 5 år blir det nok både livlig, koselig og gøy. 

Jeg håper dere koser dere i kveld. Jeg håper dere finner roen, klarer å senke skuldrene og virkelig kose dere. I morgen håper jeg dere får en nydelig dag og kveld, fylt med glede, varme og hygge. NYT disse juledagene mine venner. Jeg ønsker så inderlig at hver og en av dere skal få den aller beste julen. GOD JUL ALLE SAMMEN <3 

 

Smiiiil, Maren 

 

4 kommentarer
    1. Det hørtes helt magisk ut. Denne tiden er virkelig nydelig og det er godt å høre at du nyter den med familien. Håper du får en fin jul videre også. Vi har også hatt kvalitetstid med familien med god mat og hygge : )

    2. Så koselig 🙂 det er slik julekveldene skal være.
      Ønsker deg en riktig god jul.
      Gleder meg til nok et år med bloggen din, det smittende humøret og inspirasjonen du deler. Du er virkelig en motivasjon 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg