En liten valpeoppdatering

Jeg blir så glad når jeg får meldinger om hvordan det går med Leo, det er så fint at dere spør og bryr dere om den lille peldotten min. La oss ta en liten oppdatering. Leo har nå blitt godt over 10 måneder (11 måneder 12 desember), og er i strålende form. Han er av rasen Pomeranian. Det sies at hunden er valp til den er 1 år, og han er virkelig veldig valpete og herlig i oppførselen enda. Han er litt liten både for alderen og rasen, men er frisk og fin, spiser masse og har det veldig bra. Han veier 1,7 kg, og kommer nok ikke til å bli særlig større. Han har nettopp byttet over til et mer voksent fór, og den overgangen gikk helt problemfritt. Heldigvis. Han er kortklipt, og jeg synes han er så fin sånn. Det ble gjort av praktiske grunner både i forhold til grising relatert til dobesøk, en litt utfordrende pels å stelle, og fordi vi synes han er finest slik. 

Leo har fått en fin rutine her hjemme, hvor han får første tur rundt klokken 07, også er han alene noen timer, ny tur midt på dagen, også er han alene noen timer til. Jeg lufter han alltid med en gang jeg kommer hjem. Da får han en lengre tur, også en liten tissetur før natta. Han sover hele natten, i bur, på soverommet. Inni buret har han det veldig godt med gode tepper som både gjør det mykt, varmt og koselig. Han er helt stueren, og har ikke hatt noen uhell på mange måneder. 

Han spiser en bland av tørrfor og vom, og får mat to ganger om dagen. Snacks liker han best tørket vom, eller rent tørket kjøtt. Han elsker å ligge å tygge på griseører, og er veldig leken. Han har aldri smakt menneskemat, og det er vi veldig strenge på. Det har gjort at han ikke vet hva tigging er en gang, og maser aldri under måltider. Han spiser sin egen mat, og er veldig fornøyd med det. Det var en liten utfordring når “besteforeldre” passet han én uke i sommer, men heldigvis klarte de å la vær å gi han noe annet enn hans egen mat og godbiter. Han elsker pinner, og en tauleke han har hatt helt siden han var bitteliten. 

Pass til denne lille tassen er aldri noe problem. Han er så tillitsfull og god, så når mine foreldre eller venninner passer han er det aldri noe problem. Så lenge han får masse kos, oppmerksomhet, tur, mat og enda litt mer kos så er alt helt topp. Det er så godt at det er sånn, det kunne blitt slitsomt dersom vi ikke kunne dra noe sted på grunn av han. 

Han er helt utrolig sosial, og elsker å møte både nye hunder og mennesker. Han er godt over normalen kosete, aldri har jeg møtt en hund som aler helst vil sitte oppå meg, og være helt helt inntil og bare kose. Han lager de skjønneste koselydene, og det er heldigvis de eneste lydene han lager. Han bjeffer ikke(!!) og det er vi så takknemlig for. Han bjeffer et par bjeff når det ringer på døren, for å si i fra, men utenom det er det ikke noe gneldring av noe slag. Han har det aller best når han er sammen med oss, og det beste han vet er filmkveld, når han får ligge i sofaen og bli klødd på magen. Han elsker å ligge på ryggen , med magen opp og labbene rett i været. Han er et syn der han ligger, men fy søren som kan koser seg. 

Jeg er så uendelig glad i denne lille kosebamsen, og jeg kan ikke forstå hva jeg gjorde uten han tidligere. Han er blitt en så enormt viktig del av mitt liv, og min hverdag. Jeg er takknemlig for han hver eneste dag <3 

 

Smiiiil, Maren 

 

8 kommentarer
    1. Så nydelig han er. Jeg er selv hundemamma til en Berner sennen gutt på 20 månder. Det er så mye glede å ha hund i livet. Har du han med deg på joggeturer?

    2. Åh så utrolig nydelig hund! Dåner virkelig av ham <3
      Men har ett filmtips til deg som du bare må se! Filmen heter Hacksaw Ridge. Den gle rett inn på min topp 3 liste over favoritt filmer. Du kommer til å bli rørt til tårer om hvor mye godskap det finnes i ett menneske, å det beste av alt, er at filmen er basert på en ekte historie, og man får treffe de involverte i hendelsen som bare topper filmen helt! Virkelig verdt hvert minutt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg