Styrketrening: Rygg og biceps

Let´s work those weights 

Jeg trener styrke på ulike måter, men som jeg har fortalt dere tidligere så liker jeg veldig godt å splitte opp kroppen, og kjøre ulike muskelgrupper på ulike dager. Dette er en metode jeg har brukt over langt tid. Nå er jeg litt mer tilbake til fullkroppsøkter og kun store baseøvelser, men for å få fullført treningsuken med fire-splitt skal jeg i dag dele rygg og biceps økten min med dere. Da har dere alle øktene, og inndelingen ser slik ut: 

Mage slenger jeg inn enten på økten med ben, eller den med skuldre, eller helst begge. Jeg skal ikke skryte på meg å være spesielt flink til å trene mage – men det jobber jeg med å bli flinkere til å prioritere. Det er jo så viktig! Trykk på de ulike øktene over for å komme til selve økten. Rygg er en av mine favoritter, og jeg gleder meg alltid mest til den økten. Jeg kjører følgende øvelser: 

1. Pullups 

2. Sittende roing

3. Nedtrekk 

4. Latsdrag i kabel 

5. Facepull med tau

6. Biceps curl med hantler / stang 

                      Fotograf: Adele Grosås

Jeg kjører som regel 8 – 10 repetisjoner pr øvelse, og 3-4 sett. Noen ganger, hvis jeg har litt lite tid, eller vil få opp pulsen på økten min litt, så kjører jeg supersett. Det betyr at jeg kjører to og to øvelser etter hverandre uten pause mellom. For eksempel et sett med nedtrekk, direkte etterfulgt av et sett med sittende roing, så en liten pause før nytt supersett med de to øvelsene. Totalt 3 runder, før jeg går videre til neste øvelse, eller øvelser i supsersett. 

Ha en nydelig fredag mine venner, titt gjerne innom igjen litt senere i dag. Da deles et helt rått Black Friday tilbud her på bloggen. NYT dagen, og gooood helg. Håper du gjør noe ekstra koselig for deg selv denne helgen. Jeg skal i julemiddag til en god venninne i kveld, gjett om det gledes <3 Pinnekjøtt og julekos. 

 

Smiiiil, Maren 

 

5 kommentarer
    1. Kult innlegg, igjen. Jeg må bli flinkere til å trene rygg/skuldre, så dette skal testes i løpet av helgen. Her har jeg handlet litt ting på Kitchn på salg. Litt til meg og litt julegaver, og så kjøpte jeg mange klementiner og persimon som jeg skal kose meg med! Men nå skal jeg besøke mamma og pappa på middag. De er barnevakt for broren min sine 2barn.
      Kos deg masse på middag. Pinnekjøtt er noe av det beste som finnes!! Klem

    2. åååh, setter så stor pris på at du viser øvelsene med bilder! Blir så sykt inspirert av å lese bloggen din!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg