For en ubeskrivelig helg

Sponset hotellopphold 

Hei fra en liten krok på et spisested på Gardermoen. Jeg har funnet meg et koselig lite bord, hvor jeg har egen lader, og får sitte helt i fred. Helt perfekt! I tillegg har jeg bestilt meg stekt laks med masse godt til, og en stor kopp kaffe. I veska har jeg en sjokoladebar som skal nytes sammen med kaffen. Jeg må rett og slett innrømme at jeg storkoser meg. I tillegg jobber jeg alltid veldig bra på flyplass, så da passet det jo perfekt å ta en runde med bilderedigering og blogging her nå før flyet mitt går hjem til Kristiansand. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

La oss begynne med begynnelsen. Allerede klokken 07 i dag spratt jeg opp av sengen – ok det er direkte løgn! Jeg rullet bokstavelig talt ut av sengen, jeg var så stiv og støl i kroppen at noe annet var uaktuelt. Gårsdagens treningsmoro hadde virkelig satt sine spor i denne skrotten. Når jeg endelig kom meg opp var det en rask dusj, en god hotellfrokost på Comfort Børsparken, og rett på banen opp til Norges Idrettshøgskole for dag 2 på Convention. 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAOLYMPUS DIGITAL CAMERA

Dagens timeplan så sånn ut for min del: 

  • Vektvesttime med Abilica (Yes I did it again – like tungt, vondt og fantastisk gøy som i går) 
  • Spinning med følgende navn: Gøy, gøyere gøyest. Og gøy var det! Noe annet er faktisk ikke mulig med to super-energiske instruktører, masse morsomme videoer på storskjerm, fengende musikk og masse tull fra begge instruktørene. Svett, gøy og lekent. 
  • Jeg var på vei til en annen time, men oppdaget at min gode venninne Stine Hartmann skulle ha Barrys Bootcamp time, så da ble det sannelig en tur inn i den galskapen der. Dere som har testet Barrys vet hva jeg snakker om – steike heller! Google it sier jeg bare. En miks av styrke på gulv, og heftige intervaller på mølle, til RÅ musikk som spilles ordentlig ordentlig høyt. Jeg elsker det! 
  • LUNSJ – dagens lunsj med både salat og wrap. Jeg var helt tom etter 3 gruppetimer på rappen. Til dessert ble det både proteinbar, raw kule med dadler og masse annet digg, nøtter, rosiner og melkesjokolade. Viktig å fylle skikkelig på! Se lenge ned i innlegget for masse matbilder. 
  • Etter lunsj hadde jeg én time fri hvor jeg hang rundt på de ulike standsene, selvfølgelig mest på Abilica sin. Traff masse fine folk, og bare var sosial og koste meg. Det var så mye kjente, og så mange hjertelige gjensyn. 
  • Neste på planen var Basis Ball, og det var noe helt nytt for min del. Det er funskjonell trening gjort på en supergøy måte – i følge dem selv. Jeg tror jeg må si meg enig – dette var veldig gøy. Det var også forskrekkelig ( nytt favorittord) slitsomt. Jeg hadde aldri kommet gjennom det hadde det ikke vært for utorlig energiske og rå instruktører + min gode partner Stine + et par utrolig skjønne ( og veldig spreke) jenter på hver side. 
  • Som siste time skulle jeg danse med Sølve, eller det var vel ikke dans, men en Høy puls time. Jeg kaller det for dans jeg. Jeg kom meg nesten ned til timen, men så sa kroppen stopp. 7 harde gruppetimer på 2 dager var faktisk nok – kroppen sa ganske tydelig i fra at nå ville den ha dusj, mat og avslapning. 

Jeg tok en solid klemmerunde på alle som har gjort denne helgen så magisk, og takket pent for meg. Så hoppet jeg på T-banen og dro tilbake til hotellet. Vanligvis sjekker man jo ut kl 11 eller 12 på hotell, men tror dere ikke Comfort Børsparken lot meg ha rommet helt frem til kl 18? På den måten fikk jeg tatt en lang god dusj, vasket håret, og kost meg på rommet i nesten to timer før jeg dro til flyplassen. DET var gull verd, og en service så god at det måtte nevnes. Tusen tusen takk <3. 

Nå er jeg som nevnt innledningsvis på Gardermoen og har akkurat spist laks og en helt magisk potetmos, sammen med litt grillede grønnsaker. Her skal jeg altså sitte å slappe av og jobbe helt frem til 21.50, da går flyet mitt hjem til Kristiansand. Jeg er nok ikke hjemme og i seng før nærmere midnatt, og da skal jeg love dere at jeg kommer til å sove godt. 

Det blir nok en litt sliten mandag, men det er så utrolig verd det! FOR en vanvittig bra helg dette har vært, og jeg må få lov å si tusen takk til NIH Aktiv for en variert, innholdsrik, profesjonell, velorganisert og fantastisk Convention. Vel blåst!! Tusen takk til Abilica for nydelig Team middag, en stand som ble mitt “hjem” under hele convention, og en hel gjeng med fine ambassadører som føltes som nære venninner etter 5 minutter sammen. Tusen takk til Comfort Børsparken for sponset opphold, og ekstraordinær service ( de har fikset og ordnet så mye for oss surrehoder som hadde glemt både ladere og diverse andre ting under oppholdet ). Tusen takk til alle fine folk jeg har heng med denne helgen, dere vet hvem dere er <3 

Jeg lever lenge på helger som dette, og tross en litt ødelagt kropp, er jeg fylt til randen med motivasjon, endorfiner og treningsglede. Jeg gleder meg stort til neste år!! 

 

Smiiiil, Maren 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg