Hei fredag

Inneholder annonselenker

Plutselig var helgen her, og jeg skjønner ikke hvor uken ble av. Vi starter denne fredagen litt rolig, og heldigvis sov Leo litt lenger i dag enn dagene tidligere i uken. Nå sitter vi her i sofaen begge to, ser på God morgen Norge og koser oss. Morgenstund med den lille tassen min er noe av det beste jeg vet.

Leo er i strålende form, spiser, leker og gjør alt som normalt, men magen hans romler så veldig. Han har ikke fått noe menneskemat, andre type godbiter eller noe som helst. Noen med hund/valpe erfaring som vet noe om dette? Googlet litt, men det må man ikke gjøre. Da kommer det opp så mye fælt. Han er jo i helt finfin form, men med veldig romling. Han ser ikke ut til å plages av det, men det er virkelig høy rumlelyd. Alle tips mottas med stor takk <3 

Dagens plan er trening med en venninne, en liten runde i sentrum og i kveld blir det taco, joggebukse og The Voice med en god venninne. Finfin fredag. Jeg teller ned dagene nå, og vil bare at helgen skal gå super fort. På mandag kommer min kjære hjem igjen etter en hel uke på reise. Det skal bli fint å samle den lille familien igjen<3 

Jeg har enda en deilig ullgenser å vise dere i dag. Denne er kanskje den aller største favoritten, den er så utrolig stor, god, varm og myk. Kosegenser delux. Jeg har den i XS-S, men den er som dere ser, mer enn stor nok. Genseren finner dere HER. Buksene er fra Acne, og dessverre er denne modellen gått ut. Det er så kjipt, for den er kanskje den beste jeansen jeg noen gang har hatt. Skoene er fra Nike, og denne fargen er utsolgt, men modellen finner dere HER. Nå skal jeg bare få byttet fra ankelsokker til lange sokker så er alt klart for vintersesongen sånn rent klesmessig. Hehe. 

Genser BikBok  //  Bukse Acne  //  Sko Nike (utsolgt, lignende HER) 

Nå skal jeg drikke opp kaffen, og komme meg ut på en liten rusletur. Jeg har en treningsavtale i ettermiddag, så det blir bare en tur for frisk luft nå. Jeg skal innom posten for å hente to spennende pakker, og spesielt innholdet i den ene gleder jeg meg til å dele med dere. Et hint: Det er spiselig. 

Ha en herlig fredag dere, og del gjerne helgeplanene dine i kommentarfeltet. Det er så koselig å høre hva dere driver med. 

 

Smiiiil, Maren 

 

10 kommentarer
    1. For en nydelig genser 🙂 Så skikkelig god ut!
      Min fredag ser faktisk litt lik ut som din. Her er det fri fra jobb siden jeg jobbet forrige helg. Så skal straks komme meg av gårde på trening og få inn en styrkeøkt, før det blir lunsj med venninner <3 Herlig fredag!
      Ha en nydelig dag 🙂 Klem fra Bergen 🙂

    2. Stakkars liten, er sikkert ikkje kjekt for han. Du gjer alt riktig, og så lenge han ikkje er slapp eller viser andre teikn til at han er dårleg går det nok sikkert over. Men viss han får diaré eller oppkast (og det ikkje går over) ville eg tatt han med til vetrinær. Store, vaksne hundar tålar litt meir enn dei små så er greit å vera på den sikre siden 🙂 Det er heilt normalt med litt lydar i periodar, og det er som oftast fordi dei har ete noko dei ikkje har tålt eller ikkje ete på ei stund.
      Du kan prøve å gje maten i mindre porsjonar, fordelt på fleire gonger om dagen (det kan jo hende at du gjer, men uansett). Bytte av fôr kan også hjelpe, men det er ikkje sikkert at du treng det. Er mange hundar som ikkje tåler visse typar fôr, t.d. fôr med kyllingprotein. Og så er ein grei regel å følgje litt med på det du plukker opp på tur, sjekke at det ikkje er orm, blod eller bløtt. Orm kan vera spesielt farleg for små hundar og valpar, men kan behandlast.
      Det kan også berre vera ei forstyrring som går over av seg sjølv, men viss det blir plagsomt kan du jo behandle det med litt yoghurt naturell, naturell biola eller Canicur (eller liknande, du får det reseptfritt på apoteket). Det kan stabilisere magen 🙂 Lykke til!
      Skal forresten sjå Thor Ragnarok på kino, helde middagsbesøk og sjå the Voice i helga 🙂 Ja, og jobbe med eksamen… Huff. Men skal bli godt med helg likevel 🙂

    3. Det hørtes ut som en perfekt fredag! 😀 Jeg har nettopp vært på trening, og om litt skal jeg en tur til mamma, før kjæresten skal varte meg opp i kveld med middag og massasje – ganske heldig der 😀 Han var heldig i går da, er visst derfor han vil gi tilbake, hehe. Jeg overrasket han nemlig med middag, vin, ryddig og ren leilighet, klesvasken var tatt og han fikk en morgenkåpe som han har ønsket seg sjukt lenge – etter en laaang skoledag 🙂 Scora en del kjærestepoeng der<3 Ellers i helgen har jeg foreløpig bare planlagt trening og søndagsbesøk til mamma, satser på at det blir noe venninnekos i morgen.
      Og jo, en ting til, siden vi snakket om jobb og sånn på stranda den ene dagen: jeg har søkt på en jobb i sportsbransjen, kom til førstegangsintervju og nå venter jeg på svar om jeg er videre til andregangsintervju! Æææ, det er så sjukt spennende! Bør få svar ila dagen *spentsmiley*
      Ønsker deg en superfin helg, Maren! Stor klem fra meg <3

    4. Dakkar lille vofsen. Dessverre ingen tips å komme med. Men høres ut som noe mat relatert!
      Her er det jobbhelg med kveldsvakt -dagvakt og senvakt. Men fikk meg en skikkelig digg løpetur i sol og friskt vær nå, så det er jo en ganske ok oppladning til jobbhelg!
      Du kommer til å få en kosleig helg. Klem

    5. Hei! Jeg har en liten utfordring til deg som det hadde vært veldig gøy om du ville prøve ut 😉 Dere bloggere har jo en enorm påvirkningskraft på tusenvis av andre mennesker. Hva med å prøve å redusere det helt enorme forbruket vi nordmenn har i julen? Kanskje droppe den ekstra julegaven som man vet vedkommende egentlig ikke trenger, og heller lage noe personlig og fint (og ikke minst billig) hjemme, alt fra å strikke/sy/hekle noe, til å lage noe spiselig som kjeks, musli, knekkebrød osv. Og i stedet for å kjøpe inn masse innpakningspapir osv som havner i søpla, kan man jo prøve å finne noe hjemme/ute i naturen, gjenbruke ting man ikke trenger osv. Og de pengene man sparer kan man jo gi til en veldedighetsorganisasjon 😉 Håper du har lyst til å prøve, og deler dette på bloggen, så kanskje flere blir insipert!
      P.S. Søk litt rundt på “zero waste christmas” for masse inspirasjon, f.eks. dette:
      http://thenotepasser.com/blog/2014/12/11/zero-waste-christmas

    6. Så lenge Leo ikke viser til tegn til ubehag eller han blir i dårlig form tror jeg ikke du skal bekymre deg særlig! Små hunder kan få i seg mye rart, og da må det akkurat sånn som med oss mennesker romle litt og jobbes litt. Oppkast er heller ikke farlig: det er bare bra at systemet fungerer som det skal!
      Gi den maten han er vandt til å få, og dersom det ikke avtar så ring veterinær for å være på den sikre siden 🙂 Ha en fin dag, hilsen valpeeier som var like bekymret forrige uke da valpen spøy opp alt hun fikk.

    7. Hei! Har dessverre ingen råd eller tips å komme med 🙁 Men håper dere finner ut av det!
      Jeg har noen spørsmål om hvordan det er å ha en hund i blokk. Er ikke sikker på hvordan du bor, men mener å ha sett at det er noe lignende? Er Leo stille på nettene, eller er det mye lyd? Hvordan er dine erfaringer rundt det? Hvordan er valpetiden der den skal læres å gjøre fra seg ute og slikt, mtp om man bor i en blokk og må gå opp og ned.. Dette ble kanskje litt mange spørsmål, hehe.
      Uansett, god helg 🙂

    8. God bedring til Leo <3 Jeg har en uskreven regel for min hund at det alltid er bedre med en gang for mye hos veterinæren, enn en gang for lite. Men det vet du best selv som hundemamma 🙂

    9. Hei!
      Har hatt flere hunder ila. livet og har opplevd det samme før.
      Hunden jeg har nå har en forferdelig romlete mage på morgenen før frokost og noen ganger før mat på ettermiddagen, altså når det er lenge siden mat. Dette går over etter han da har spist.
      En av mine tidligere hunder hadde også rumling i magen, uten andre symptomer. Vi ble anbefalt å skifte til et mer magevennlig eller allergivennlig fór. Problemet ble veldig mye bedre etter vi gjorde dette 🙂
      Lykke til!

    10. Har en liten chihuahua som har slike romlelyder fra tid til annen. Det har vært om hun har fått i seg hår (særlig de periodene hun selv røyter mer). Da våkner hun på natten og vil ut å spise gress (for å stimulere fordøyelsen antar jeg). Dette er riktig nok forbipasserende, og helt ufarlig. Vil nok tro at det kan være noe av det samme for Leo. Trolig helt ufarlig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg