En uovervinnelig trio

Torsdag kveld gjennomførte mamma, min tante og meg rosa sløyfe løpet. Jeg har dokumentert dette godt på alle mine sosiale kanaler, og dere lesere har vært helt ubeskrivelig skjønne og gode med alle deres kommentarer, likes og støtte, relatert til denne saken. Historien om min sterke mamma og hennes kamp mot kreften spredte seg, og plutselig var saken jeg skrev, både i papiravisen og på forsiden av avisen på nett. Dere kan lese bloggposten HER. Det ble kanskje litt vel mye fokus for mamma, som ikke er så glad i oppmerksomhet. Jeg setter derfor ekstra stor pris på at hun trosset det og stod frem som hun gjorde, og lot meg fortelle vår historie. Torsdagkveld var altså endelig tiden inne for løpet, og på startstreken stod mamma, min tante og meg. 

Det er en spesiell trio, og en ekstra fin en. Min tante er nemlig årsaken til at mamma er her i dag. Min sterke, flotte tante Signe, som er mammas søster, var benmargsdonor for mamma, og takket være henne fikk mamma en ny frisk benmarg som kunne produsere friske, kreftfrie celler. Det føles spesielt fint å gjennom føre dette sammen, akkurat vi tre <3 

Foto: Kristian Thomassen

En uovervinnelig trio 

Jeg møtte så mage fine mennesker denne kvelden, og spesielt en jente skilte seg ut. Hun kom bort å prikker meg på skulderen og ville takke for at jeg var med å satte fokus på Rosa sløyfe og kreftsaken generelt. Hun jobber i noe som heter Ung kreft Agder. Unge kreft Agder er for unge med kreft, og unge pårørende. Det fantes ingenting sånn når jeg selv var ungdom og mammaen min ble rammet av kreft. Jeg er så takknemlig for at dette eksisterer i dag, og all ære til pådriverne bak. Det er en utrolig fin nettside med masse informasjon til den som selv blir rammet og deres pårørerende. Det er tips, råd og mulighet for å få noen å snakke med. Det er samlinger, eventer og aktiviteter. Så for alle det skulle være aktuelt for, sjekk ut Ung Kreft, og Ung kreft Agder. 

Vi var rett over 900 som deltok her i Kristiansand, og det ble samlet inn en solid sum. Akkurat hva summen er vil bli kjent når oktober er over, men slik det ser ut nå så har Rosa Sløyfe Løpet på landsbasis samlet inn over 1,5 millioner kroner. Det er helt fantastisk <3 Neste år kommer Rosa sløyfe løpet tilbake til Kristiansand, og da håper jeg enda flere har lyst å vøre med å farge byen rosa, og viser sin støtte for brystkreftrammede. 

Tusen takk for alle kommentarer, tusen takk for alle som har heiet oss frem. Dette var stort, sterkt og rørerende. Jeg kommer til å huske dette for alltid <3 

 

Smiiil, Maren 

 

4 kommentarer
    1. Takk for at du har fortalt historien vår på en fin måte 💝 Du er er flink formidler som gir av deg selv, glad i deg og stolt av deg.

    2. Sitter her med tårer i øynene, et smil rundt munnen og frysninger på hele kroppen 😭😍 dette er så fint, og dere er helt fantastiske!! Sterkere sammen 💗

    3. Helene: Sterkere sammen <3 så nydelig at du lar deg bli rørt og engasjert på våre vegne. Tusen takk for en nydelig kommentar:):):) Sender deg verdens største klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg