Mine beste tips til treningstights

Inneholder annonselenker

Det å finne den perfekte tightsen er et evig problem, og etter 10 år i treningsbransjen og 7 år som treningsblogger har jeg testet meg gjennom utallige tights. I dette innlegget har jeg forsøkt å gi en god oversikt over mine beste tights – til ulike treningsformer. Det er nemlig slik at den tightsen som er aller best på styrketrening, er kanskje ikke den beste å løpe på tredemøllen med. Den tightsen som er helt konge å løpe ute med på vinteren er kanskje ikke den beste å trene med inne. Det finnes også noen tights som er helt super digge å gå rundt i som en sporty fritids-look, mens en helt annen tights ville passet på de dagene du skal ned i en dyp knebøy, eller sprette rundt på en dansetime.

Så her kommer Marens store tights-guide: 

TOPP 4 TIGHTS TIL LØPING: 

1. SKINS er rå tights, som sitter som et skudd. Jeg føler meg som en toppidrettutøver når jeg løper i den. den puster, holder seg på plass og man kan nesten ikke kjenne at man har noe på seg. Den er helt rå! Litt dyr, men tro meg – den er verd det! Dere finner den HER. Jeg har den også i en fresh lilla farge, den finner dere HER. 

2. 2XU midrise er en digg tights til løping. Mange bruker den til styrke også, og det funker fint det, men vær litt obs på at den kan bli gjennomsiktig i en dyp knebøy. Jeg har mine i str M, og da går det fint. Så på dager jeg løper og trener styrke så bytter jeg ikke tights selvfølgelig. Den funker altså til begge deler, men jeg foretrekker å løpe i den. Dere finner den HER. 

3. Racer fra Nike er en super løpetights. Den føles bra på, sitter godt og sklir ikke. Fin og praktisk i sort, men nesten enda finere i blå synes jeg. Dere finner den HER. 

4. Speed fra PUMA er en god tights, med høyt liv og god passform. Jeg har den med oransje detaljer fra flere sesonger siden, men denne i helt sort er samme modellen som min, og den er super god til joggetur. HER finner dere den. 

 

TOPP 3 TIGHTS TIL STYRKETRENING 

1. Reebok Lux må være den mest solgte modellen ever. Den er gull på passform, sitter genialt og ser super fresh ut. Jeg har den i flere farger, og er helt forelsket i denne fargekombinasjonen her. Genial til styrke, men passer også fint til fritids spør du meg. HER er den, og flere farger finnes. 

2. Nike Legend burde nesten bli kaldt Maren-tightsen. Jeg har fire stykker, helt identiske og jeg ELSKER denne tightsen. Jeg bruker den primært til styrke og som fritidstights. Jeg går rundt i dem hele tiden, og de sitter som et skudd. Litt tykkere i stoffet enn en vanlig løpe tights, og det høyt godt liv. Dere finner den på Zalando HER. 

3. Reebok Lux igjen, men se dette deilige mønsteret. På styrketrening synes jeg det er gøy med litt farger, og denne kombinasjonen er så nydelig. Modellen er den magiske Lux, og bare tro meg på at den er helt fantastisk god! Dere finner den HER. ( Og HER finner dere den i klassisk svart) 

 

TOPP 2 TIGHTS TIL TRENING UTENDØRS: 

1. The north Face leverer virkelig med denne forede tightsen som er super til utendørs løping nå som det begynner å bli kaldt. Jeg har en gammel modell av denne, og har brukt den helt opp. Super god! 

2. Asics er gode på teknisk utstyr, og denne tightsen er super i høstmørket. Den hører til outdoor kolleksjonen, og har reflekser som gjør at du synes i mørket. Jeg har testet en modell fra asics i fjor, og den var super til løping. Jeg løp mest med den utendørs, og likte den godt. Det står at den skal vaskes for hånd, men jeg har kjørt den i maskinen, og det funket helt fint. HER finner dere den. 

TOPP 3 FRITIDSTIGHTS: 

1. Nike Legend burde nesten bli kaldt Maren-tightsen. Jeg har fire stykker, helt identiske og jeg ELSKER denne tightsen. Jeg bruker den primært til styrke og som fritidstights. Jeg går rundt i dem hele tiden, og de sitter som et skudd. Litt tykkere i stoffet enn en vanlig løpe tights, og det høyt godt liv. Dere finner den på Zalando HER. 

2. Adidas Original med de kule, litt retro stripene. I love them!!! Dere finner den HER, og merk at de finnes i en hel haug av ulike farger. Jeg liker sort, mørke blå, og burgunder best. Jeg bruker den til styrke og til hverdags. 

3. Reebok LUX må nevnes her også. De er litt samme stilen som Nike Legend, litt tykkere i stoffet og magisk passform. Disse er supre å gå rundt i når du ønsker en sporty look med tights, en fresh hoodie og sneakers. HER er de i nøytral og klassisk sort. Obs! Kan være litt stor på størrelsen. 

 

Håper dere synes dette innlegget var til hjelp i den gigantiske tights-jugelen. Jeg kunne sikkert nevnt enda flere, men da hadde jeg jo gjort det enda vanskeligere for dere. Så nå har jeg forsøkt å trekke frem noen av mine store favoritter. Skal jeg nevnte én soleklar favoritt så må det bli Nike Legend, den har vært en strålende favoritt i mange mange år. 

Nå har jeg forsøkt å dele inn litt, men det skal sies at jeg bruke tightsene litt om hverandre og til alt mulig. Jeg har noen jeg vet er digge å løpe med fordi de sitter godt på, og pister godt. Også andre som er litt tykkere som da er bedre til styrke og fritid, men det er altså ikke slik at en løpetights overhode ikke kan brukes til styrke – det går helt fint å mikse! 

Tips meg gjerne om din favoritt, hvis du har en? 

 

Smiiiil Maren 

 

25 kommentarer
    1. Wow! imponerende antall tights 😀 Av ren og skjer nysgjerrighet, vet du hvor mange du eier? Hilsen fast leser <3 Ps. Digger adidas-tightsen, superkul!

    2. Wow! Tusen takk, nå skal det bestilles ny løpetights. Jeg er selv veldig glad i rønisch sine, de har veldig fin passform og sitter veldig godt på.

    3. Supre tips! 🙂 Vet du hvordan er Adidas Original tightsen er i str sammenlignet med Adidas essentials linear tights? Har sistnevnte i XS, og den er litt for stor..

    4. Takk for god guide 🙂 Har alltid brukt Nike, men nå har jeg et par nye tightser å sjekke ut! Reebok sine design ser jo veldig freshe ut. Forresten, den blå genseren, hvor er den fra? Ser superdigg ut!

    5. Takk for gode tips, nå må det litt shopping til snart 🙂 Har du gode tips til sko ved styrketrening?

    6. Som mann så bruker jeg ikke så mye tights, men jeg har alikevel en klar favoritt når det gjelder design: Skins i svart, rosa og hvit. Den er et skikkelig blikkfang 🙂

    7. Mette: JA et par jeg testet nå for ikke så lenge siden. Skal legge dem ut på bloggen i morgen. Et par fra Reebok som er veldig gode 😀 og de kommer i flere nydelige farger 😀 Stay tuned, skal få dem ut i morgen

    8. Nike Legend – ingen over, ingen ved siden av! Elsker den selv og har nå slitt ut 2 stk så må gå til innkjøp av en ny snart! Hvordan er Adidas original i størrelsen synes du? Må skaffe meg den også! 😀

    9. Elise: Så enig!!! Beste tightsen som finnes <3 Den er litt stor den og, jeg har S og den sitter greit men mange vil nok si den er litt stor. Kommer i to ulike stoff, den i teknisk er litt liten og den i vanlig stoff er mer normal :):)

    10. Veldig nyttig innlegg! 🙂 Jeg er på utkikk etter løpetights jeg kan bruke inne og ute i vinter, hvordan er Skins og North Face i størrelsen? Har du forresten noen tips til vinterløpesko? 🙂

    11. Hvordan er str på Nike Racer? 😀 Bruker M i 2XU og Skins, og er usikker på om jeg skal ha S eller M i denne!

    12. Dette trengte jeg å lese nå, det er så forvirrende for en nybegynner! Nå har jeg færre å velge mellom, så tuusen takk 💕 Men ingen av linkene fungerer desverre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg