Drømmedag på hytta

I går kveld kom vi frem til hytta på Hovden, og ble møtt av mine fine foreldre som hadde deilig middag klar. Vi spiste og koste oss, og etter en liten tur på butikken endte vi opp med to ulike typer is, en stor pose smågodt, og masse annet godt. Mmmm. Lørdag og hyttekos, da må man kose seg litt ekstra.

I dag startet vi dagen med en liten luftetur med leo for å kjøpe ferskt brød, og vel hjemme igjen ble det tidenes søndagsfrokost. Vi har alltid litt ekstra gode frokoster på hytta, men denne toppet det meste. Varme rundstykker, ferskt brød og knekkebrød. Eggerøre, bacon, ost, flere typer skinke, kokt egg, sjokade, peanøttsmør, brunost og masse annet godt. Yoghurt, cottage cheese, frukt, og bær stor også klart. Appelsinjuice, eplejuice, kaffe og melk. Mmmmm. 

Etter frokost var det endelig tid for en skikkelig topptur. Valget falt på en topp vi kan se fra hytta, som ruver mektig og flott når vi ser ut av stuevinduet. Det er en bratt, men fantastisk fin tur. Været er helt magisk, med strålende sol fra en skyfri himmel. 

Vel hjemme på hytta igjen ble det grilling av pølser på bålpanne, kaffe, sjokolade og marshmallows. Jeg kunne ikke ønsket meg et bedre døgn her på hytta, og smilet går hele veien rundt. Tenk å være så vanvittig heldige med været når vi har så kort tid her. Jeg kunne ikke ønsket meg noe mer <3 

Nå skal vi slappe av og kose oss med god mat, og i kveld kjører vi på med dyner i sofaen og filmkveld. Vi blir på hytta til i morgen, og utvider helgen med en ekstra dag. Dette er så etterlengtet, og jeg klarer ikke slutte å smile. Hyttelivet altså, det er virkelig noe magisk ved det. 

 

Smiiiil Maren 

6 kommentarer
    1. Hovden er bare best! Har også hytte her og fikk til å ta en kjapp høstferie opp hit. Og idag var jo bare den perfekte høstdagen å gå i fjellet på! Balsam for sjelen sier nå jeg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg