Slik trener jeg styrke på treningssenter

Inneholder reklame

Jeg måtte le litt av en kommentar jeg fikk for et par dager siden. Kommentaren lød noe slik som dette: “Driver du bare å løper i skogen, henger i trærne og leker med strikker du da?” Hehe, neida, jeg gjør så klart ikke det, og derfor synes jeg det passet perfekt å dele tirsdagens styrkeøkt med dere. Det var en fullkroppsøkt, gjennomført på treningssenter. 

Kamera var dessverre ikke med, men det skal jeg bli flinkere til. Dette tror jeg er relativt kjente øvelser for mange, om ikke så er det ikke verre enn å gjøre et kjapt  søk på google. 

Øvelsene jeg kjørte var: 

  • Knebøy 
  • Nedtrekk
  • Skulderpress
  • Sittende roing 
  • Strak markløft 
  • Brystpress
  • Gående utfall med hantler 

Jeg kjørte 8-10 repetisjoner år øvelse, og 3 sett på hver øvelse, bortsett fra utfall. Der klarte jeg å snike inn 4 sett. En god styrkeøkt, som fikk hele kroppen til å jobbe. I går var jeg også på trening, og sannelig ble det ikke en ny styrkeøkt. Dette var i all hovedsak for å veilede noen andre, men så tenkte jeg hvorfor ikke slenge meg med jeg også. Som tenkt, så gjort. Det ble en god økt på rygg og armer.

Genser fra Puma HER   // Sports-bh Puma HER // Tights fra Nike // Klokke Polar 

I dag kjennes kroppen helt totalt mørbanket ut. Musklene er såre, og minner meg på at jeg burde trene mer konsekvent styrketrening fremover. Jeg tenker at jeg hviler litt i dag, tar med en kondisjonsøkt kanskje, også durer jeg på med styrke igjen i morgen. Det er når man hviler ting skjer vet dere. Bryter ned, river musklene litt i stykker ved styrke, også gror de sammen igjen, større og sterkere, når man hviler. Dette var svært enkelt forklart, men det er altså det som skjer, og dette er grunnen til at man sier at “du hviler deg i form”. 

Nå skal jeg spise opp havregrøten min, lufte lille Leo før jeg starter min egen arbeidsdag. I dag ble det litt sent før vi kom i gang. Leo sov til godt over klokke 08, og det skjer ikke akkurat hver dag så det følte jeg var lov å utnytte. 

Ha en fin torsdag mine venner <3

 

Smiiiil Maren 

 

5 kommentarer
    1. Jag har tänkt på en sak – det känns som att du tränar många av de samma övningarna när det gäller styrketräning. Knäböj, pullups/nedtrekk, bänkpress, utfall/step-up, marklyft och rodd är övningar som går igen hos dig, både med och utan vikter, inne och ute. Inget fel på det egentligen, för det är ju jättebra basövningar. Men det hade varit lite inspirerande med något nytt 🙂 kanske träning i TRX, mobilitet, hur man kan träna för att bygga mer synliga muskler, nya träningstrender.. Ja det var det jag kom på i farten 🙂

    2. J: Veldig godt poeng og ja det er disse jeg trener desidert mest. Men så supplerer jeg med flere små øvelser, så de kan jeg absolutt legge ut. Tusen takk for innspill. Mobilitet er jeg ekstremt dårlig på, og gjør sjeldent. Så der kan jeg nok skjerpe meg. TRX bruker jeg ikke noe særlig, aldri vært så veldig fan av den, brukt det litt før men det er klart at det går ann å teste igjen, kanskje liker jeg det igjen nå 🙂 Tusen takk for viktige innspill <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg