Min lille lykkepille

Nå følte jeg var det på tiden med en liten valpeoppdatering igjen. Lille Leo gutten er snart 9 måneder, og er mer rampete, leken, kosete og herlig enn noen sinne. Jeg var så skeptisk før jeg skaffet meg hund, og ble advart fra alle kanter. Har jeg tid til dette, klarer jeg å ta vare på en liten tass og gi den alt den trenger? Jeg er så glad for at jeg valgte å skaffe meg lille Leo-gull. Han er verdens blideste og herligste lille gutt, og har blitt en så stor og viktig del av livet mitt at jeg ikke kan se for meg hvordan livet var uten han. Eller det kan jeg jo, for jeg vet at det ikke var like mye latter, kos og leking her før han kom. Jeg ler mer, smiler mer og får helt enormt med kos og kjærlighet fra det lille nøste. 

Leo er, for de som ikke har lest tidligere oppdateringer om han, en Pomeranian. 12 oktober er han 9 måneder gammel. Han har enormt med pels, og derfor har vi klippet han litt, av praktiske grunner, men jeg synes han er mye finere som korthåret også. Han er jo en tøff liten gutt, og kler denne sveisen bedre synes jeg. Han spiser Vom og tørrfor, elsker å leke og har én favorittbamse og et par andre leker han liker godt. Den røde saken han har i munnen på disse bildene er en leke vi putter litt skum inni som lukter godt, også må han jobbe for å prøve å få det ut. Leo sover på soverommet, i et stooort og åpent bur. Inni der har han en stor myk pute han kan sove på, og teppe. Han sover gjennom hele natten, hver eneste natt. Rundt klokken 07.30 våkner han og må ut på dagens første tissetur. Så er det frokost, og lek. Før det er tid for nye luftetur. 

Jeg jobber mye hjemmefra akkurat nå, og det tror jeg han liker veldig godt. Alltid noen her til å kose, leke og gi oppmerksomhet. Han har heldigvis også lært seg å være alene hjemme, og klarer fint 6 timer alene så lenge han har fått tur først. Leo kan fint gå opp til 2 timer lange turer, og er overraskende sprek for sin størrelse. Han elsker tur, uansett vær og trasker gjerne ut i pøsende regn. Da er det viktig han han tørkes og varmes godt etterpå, så han ikke blir forkjølet eller pelsen blir helt umulig. 

Dette ble et veldig praktisk innlegg, med mye informasjon om Leo. Kanskje  noen av dere får rundt å ønsker dere hund, og da husker hvertfall jeg selv at det var sånne innlegg jeg likte best å lese. Det er jo informasjon man trenger når man går rundt og vurderer et valpekjøp. Det er enormt viktig at man spør seg selv hvorfor man vil ha hund, har man tid og kapasitet til å oppdra en valp, bruke tid hjemme til å få den til å føle seg trygg, hjelpe den med å lære seg rutiner, stimulere dem både fysisk og psykisk. En ting er at det er en krevende valpetid, men så er det alle årene etterpå, en hund kan leve i 14-15 år. Passer det inn i dine fremtidsplaner og der du er i livet ditt? Det må være mer enn kun et ønske om å ha en søt liten kosebamse i sofaen, eller en søt liten turvenn. 

I skrivende stund ligger han på gulvet ved føttene mine og leker med bamsen sin. Han er så skjønn der han ligger, og jeg er så takknemlig for at det var akkurat lille Leo som endte opp hjemme hos oss <3 

 

Smiiiil Maren 

 

 

8 kommentarer
    1. Helledussen, Leo er HELT nydelig!!❤️ Ser for meg det skal en veldig dårlig dag til for ikke å bli i godt humør av denne skjønne skapningen😍 Og han er SÅ heldig som har havnet hos dere, som tar dette med hund 100% på alvor – sånn skal det være!👍 Ønsker deg og Leo en herlig høstdag😊

    2. Leo er så flott <3 Rart hvor glad vi blir i de dyra 🙂
      I sommer møtte jeg en pomeranien nesten på toppen av Skåla! (1800 moh), ingen problem sa eigeren. Da ble jeg skikkelig imponert over den lille tassen 🙂
      Lag deg en fin dag!

    3. Så herlig! ❤
      Jeg skal få valp nå på fredag. En liten lundehund. Vi har vurdert det i flere år, men først nå tør vi å ta steget. Gleder meg som en unge!

    4. Så gøy å lese om Leo! Nydelig er han virkelig 😊 Kan du fortelle litt om hvordan oppdragelsen har gått? Hva har dere gjort for å få han til å bli husrein, til å sove i buret om natten osv? 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg