Alt er ikke som det ser ut

Jeg smiler når jeg ser disse bildene. Jeg ser så glad ut, som jeg ikke har en bekymring i verden. Sånn er mange av bildene på sosiale medier, og jeg lar meg lure hver eneste dag. Jeg tar meg selv i å bli på grensen til misunnelig på andres “perfekte” liv, med rene perfekte hjem, harde perfeke treningsøkter, perfekte garderober, perfekt hår, sminke og hud. Perfekte liv med enormt mye spennende innhold. Jeg tar meg selv i å sammenligne og nesten bli litt lei meg. Det varer heldigvis ikke så lenge, for jeg vet jo at det ikke er ekte. Det har jeg lært meg, etter snart 7 år som blogger, at ting er ikke alltid slik de ser ut. 

Jeg prøver å være en ekte blogger, er jeg sliten og lei, så deler jeg det. Mangler jeg treningsmotivasjon så deler jeg det. Jeg kan nok bli enda flinkere, men jeg tror og håper jeg er på god vei til å bli 100% ærlig og ekte på bloggen – på godt og vondt. 

På bildene her ser jeg helt care free og lykkelig ut, i virkeligheten er jeg både stresset og full av bekymringer. Hvem hadde trodd? Jeg er flink til å rydde ting unna, og sette det bort til jeg har tid til å takle det. Så bildene er på den måten ikke fake, for jeg er glad og bekymringsløs i dette øyeblikket, ute på shoot med fine folk, og god stemning. Det jeg ønsker å få frem er bare at selv om noe ser perfekt ut, så er det stor sannsynlighet for at det ikke er det. Ta det med deg, og vit at absolutt alle har sine ting. Enten om det er stort eller lite, så har alle sine ting de jobber med i livet sitt.

Så la oss ikke sammenligne, for det blir helt feil. Du sammenligner din ekte hverdag, med opp og nedturer, med sosiale mediers glansbilde verden. Det kan aldri bli likt uansett, for ting er ikke alltid slik det ser ut, og en sammenligning vil ikke være basert på to likestilte utgangspunkt. Jeg tenker ofte det når jeg sammenligner meg, noe jeg ofte gjør på en dårlig dag. Da sammenligner jeg min lowest low, mot en instagrammer/blogger sin highest high – er det rart det føles uoppnåelig? 

 

Maren 

11 kommentarer
    1. Dette var bra skrevet, det er så sant, men det er så fort å glemme. Det ser ut som alle andre har et perfekt liv. Jeg vet jo at det ikke er sant, men likevel er det lett å ønske seg “de andres rosenrøde liv”
      Tusen takk 🙂

    2. Alle disse tingene som du skriver at du ser hos alle andre, det ser jeg hos deg. Veldig bra at skriver om at ting ikke akkurat er sånn som det ser ut.

    3. Såå sant og såå bra at du deler! Det er nettopp derfor jeg leser bloggen din hver eneste dag, fordi jeg ikke får dårlig samvittighet av å følge med på hverdagen din. Den er så ekte, fin og oppnåelig! Det beste jeg vet er å komme inn å lese om godteri, is og avslappning OG treningsøkter, tur i skogen og inspirasjon. Fortsett sånn, det inspirerer!!! 😀

    4. Kjempe bra skrevet 🙂 Tror alle kan føle det sånn til tider og det er viktig å få frem at bak fasaden er det ikke alltid som alle tror:) Supert at du deler sånne innlegg 😀

    5. Hei! Bra du skriver dette innlegget – For jeg oppleverdin bloggen din som en «perfekt» blogg – og man vet jo at alt ikke er perfekt! Det er vel egentlig bildene dine som får meg til å oppleve den som en «perfekt» blogg! Veldig bra om du nå kommer til å snu bloggen mer til å bli en «ekte» blogg. Da tror jeg nok at du vil få mer trofaste lesere – og lesere som virkelig tror på det du skriver! Jeg gleder meg til fortsettelsen! 😀☘️🌸

    6. Kine: Jeg føler i grunn jeg har en ganske så ekte blogg, men man kan alltid bli bedre og jeg jobber med saken. fortell meg gjerne mer om hva du mener <3 jeg synes bilder er så gøy, og bruker mye tid på å få dem bra, så presiser gjerne her 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg