Jobb som sykepleier, og frokosttips

 P A N C A K E S  I N   T H E   M O R N I N G  

I dag er det grått og kjipt vær på sørlandet, og da tenkte jeg det passet perfekt med pannekaker til frokost. Litt ekstra fargerikt tilbehør, og denne frokosten blir riktig så fristende og fin. Jeg har testet en ny miks denne gangen, og disse pannekakene ble så tynne og fine. Toppet med friske jordbær, en appelsin i båter og et stort glass kakao & kokos melk. Mmmm. Hvis ikke dette er en god start på dagen å vet ikke jeg. Pannekakemiksen fikk jeg av en venninne, men jeg vet den selges på Proteinfabrikken, og ulike butikker med kosttilskudd. 

Veldig mange spør om jeg ikke jobber som sykepleier mer, og derfor tenkte jeg å ta dette spørsmålet opp her. Jeg hadde et vikariat på Sørlandet sykehus, og det gikk ut nå i september. Så nå er det ekstravakter en periode fremover. Jeg har valgt å ikke ta så mange vakter, fordi det skjer så mye annet nå som krever både tid og oppmerksomhet. Så nå blir det fullt fokus på bloggen en periode fremover, noe jeg synes er veldig spennende.  Jeg elsker å jobbe som sykepleier, og er så takknemlig for at jeg har denne utdannelsen, og muligheten til å jobbe på sykehuset. Jeg er hvert fall sikker på en ting, og det er at jeg skal jobbe som sykepleier og bli gammel som det. 

Nå skal jeg spise opp frokosten, og ut på tur i regnværet med lille valpen. I dag er det torsdag, og det betyr middag hos familien. I dag vet jeg det står taco på menyen, og det kunne ikke passet meg bedre. Ha en nydelig dag mine venner, mer fra denne kanten senere. 

 

Smiiiil Maren 

 

8 kommentarer
    1. Så spennende å høre at du har mye nytt som skjer! Jeg lurte på en ting.. Jeg har akkurat fullført en bachelor i PR og sitter nå med usikkerheten rundt om dette egentlig var helt riktig, som er en helt forferdelig følelse når jeg har brukt 3 år på dette og egentlig ikke ønsker å sitte på skolebenken mer.. Det jeg har lurt på om egentlig hadde vært yrket for meg er sykepleier, men jeg vet ikke om jeg orker 3 år til på skolen og vet jo heller ikke om dette er det jeg vil. Jeg føler at dette er jobben for meg og mine evner/interesser/kvaliteter på så mange måter, samtidig som jeg hører så mye negativt om alt fra lønn til arbeid til arbeidstider.. Du ville ikke skrevet litt om hvordan du synes det er å jobbe innen dette yrket? Hva det gir deg, hva som er utfordringene, hvordan mulighetene og hverdagene er? Jeg er så sikker på at mange sitter og lurer på dette eller synes det er interessant hvis de er i yrket selv også. Om ikke, om du ville gitt meg en kort tilbakemelding på hvordan du synes dette yrket er 🙂
      Håper dagen din blir fin!
      Stor klem fra en stykk forvirret og frustrert frøken

    2. Det var en kickstart på dagen selv om jeg leser det på vei hjem fra jobb! Så gøy at det er mye som skjer. Nyt reisen! Når legger dere ut treningsreisene deres for 2018? Har så sykt lyst til å være med!!!
      Nyt dagen. Klem

    3. Du må virkelig utnytte sjansen til å leve av blogg og PT – virksomhetså lenge du trives med det for A4-livet og sykepleier-ksrrieren stikker ikke av. Det gjør derimot den sjansen du har nå 🙂 resten av livet kan du vie til sykepleien, det haster overhodet ikke. Heia deg!

    4. Står stor respekt av sykepleieryrket. Dyktige sykepleiere er uvurdelige, det så jeg hver dag under min første praksis (medisinstudent). På mange ting slår de legene ned i støvlene.

    5. Hei! jeg er helt fersk på bloggen din og litt ekstra spennende at du er utdannet sykepleier. Lurer litt på hvordan du kombinerer trening og sunt kosthold i turnushverdagen? merker at seinvakter og nattevakter forstyrrer balansen min helt.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg