Mitt aller første løp

Fisherman´s Friend Strongman Run 2017

I går gjennomførte jeg mitt aller første løp. Strongman Run, 10 km hinderløp med 26 hindre underveis. Mitt aller første løp, og for meg var det så mye mer enn et kun et hinderløp. Jeg har vært så redd for dette i forkant at dere vil ikke tro det. For meg var det en stor barriere å bryte bare å stille til start, men fy søren så glad jeg er for at jeg gjorde det. Jeg sitter igjen med en helt ubeskrivelig følelse av mestring, glede, og stolthet. Jeg hadde et supert lag, og på tross av litt ulik fysisk form, noe som førte til litt venting underveis i løypa, så hadde vi det helt vilt gøy og endte løpet med en berusende følelse av mestring alle sammen. 

Jeg ble, for første gang noensinne, positivt overrasket over egen form. Jeg løp på konkurranseinstinkt og endorfiner tror jeg. Pulsklokka viste 185 i puls, men jeg kjente meg overhode ikke sliten. Det var så utrolig gøy å løpe og ikke vite hva som ventet rundt neste sving. Løypa var 10km og hele 26 hindre skulle forseres underveis. Jeg klarer ikke huske alle i farta, men for å nevne noe var det: 

  • Gjørmebad 
  • Klatrevegg opp festingen i Kristiansand 
  • Ut å bade i iskaldt vann x 3 
  • Hopp over høyballer 
  • Komme seg over en høy vegg 
  • Under og over utallige hindre 
  • Klatrenett
  • Monkeybar 
  • Inn i huler/grotter
  • Løp med dekk 

I tillegg til dette var løypa enormt kupert, og vi løp over halve distansen langt inne i skogen, med utallige bakker, skråninger og trapper. Fytti grisen så slitsomt, utfordrende og gøy. 

Vi hadde pyntet oss litt ekstra for anledningen med tu-tu skjørt, glitter og glam. Laget vårt bestod av Toni ( PT og terapeut på treningsenteret jeg også jobber på), Eli ( PT ) May Linn ( super tøffa som kastet seg med 3 PT´er) og meg. Vi kalte oss Toni´s Angels. Det var enormt mange som hadde kledd seg ut, og det ene kostymet overgikk det andre. Så gøy at folk tør å by litt på seg selv og være kreative. 

     Foto: Adele Grosås

Strongman Run gav enormt mersmak, og jeg er fremdeles på en liten lykkerus. I natt slet jeg faktisk med å få sove, jeg klarte liksom ikke lande helt. Så gøy var dette at jeg har lyst at så mange som mulig skal få oppleve det. Jeg snakket litt om det på snapchat i går, men jeg vil nevne det her også. Jeg har lyst å kjøre på med Team Maren til neste år, hvor så mange som mulig kan være med på mitt lag. Felles treninger, sponset treningsklær, felles motivasjongruppe på facebook og mye mye mer. Jeg holder på å planlegge dette litt enda, og ba derfor de som var interresert sende meg en mail på [email protected]. Det kom så mange mail at dette er ingen tvil om at vi skal gjøre!! Så KULT at så mange vil være med å pushe grenser sammen med meg. Mer info om dette kommer! 

Nå er jeg på plass i Oslo, og er på vei ut døren for å møte en god venninne. Jeg er her fordi jeg har et møte i morgen tidlig, og når jeg likevel hadde fri så fristet det med en bonusdag i Oslo. Ha en nydelig søndag mine venner. Så snakkes vi veldig snart igjen. 

 

Smiiiil, Maren 

4 kommentarer
    1. Så utrolig gøy – du er supertøff, til neste år skal jeg iallefall se på :). Deg trengs jo publikum også 🙂

    2. Så fantastisk. Kjenner at jeg nesten er litt stolt av deg. Viste at du klarte dette. Du er jo nemlig helt rå. Hadde lett vært med om jeg hadde bodd i Kristiansand! Klem

    3. Anna: Du må gjerne være publikum for å se litt hva det er, men det hadde vært SÅ gøy (hvis du har lyst selvfølgelig) om du faktisk ble med å løp sammen med meg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg