Keep it simple

Det er noen ting jeg brenner litt ekstra for innenfor helse, trening, kosthold og livsstil, og det er at ting ikke trenger å være så komplisert. Det gjelder vel så mye for kosthold og livsstilsendring generelt, men i dette innlegget vil jeg fokusere litt på treningen.

Det er ikke så fryktelig viktig om intervallet ditt varer i 2 eller 3 minutter, om du løper 8 drag eller 10, om pulsen din ligger akkurat på melkesyreterskel og om du har en perfekt prosent i forhold til din Vo2 max. Kom deg opp og ut, vær i aktivitet, få opp pulsen, gjerne over litt tid og sørg for at du får svettet ut litt. 

La disse to setningene bli et lite mantra på dager du virkelig ikke orker: “Keep it simple!” og “ALT er bedre enn ingenting”

Trening trenger ikke alltid være så avansert, og her er et eksempel på en enkel og effektiv økt med svette-garanti. Finn deg en trapp og kjør på: 

 

  • 5 runder løp på hvert trinn
  • 5 runder løp på annethvert trinn
  • 5 runder hopp med samlede ben
  • 5 runder hopp på ett ben (hink)

     Foto: Victoria Nevland

En svett, ukomplisert, effektiv og god økt. Enkelt og greit – akkurat slik jeg liker det! God lørdag mine fine <3 

 

Smiiiil, Maren 

 

8 kommentarer
    1. JA, jeg er SÅ enig, dette innlegget likte jeg. Jeg har i lang tid vært flink til å gå tur og litt småjogg. Men jeg ble aldri i bedre form, nå har jeg begynt å følge en del av dine tips, oh NOE er i ferd med å skje og jeg LIKER trening / bevegelse bedre og bedre. Det har sikkert med opplevelsen av økt mestring å gjøre
      Takk for super blogg

    2. Takk for et enkelt og inspirerende innlegg – trenger å bli minnet at trening ikke er så vanskelig – det vanskeligste er å komme i gang

    3. Så enig!! takk! I dag var eg ikkje motivert for trening i det heile tatt, men sidan du har inspirert meg til å tenke at alt er betre enn ingenting så tok eg turen ut i bakgården og gjennomførte ei enkel økt med kroppsvekt. 20 minutt seinare følte eg meg perfekt sliten og mykje betre til sinns. God helg, takk for at du inspirerar <3

    4. Ingerid: Åå nå ble jeg glad langt inni meg, så utrolig koselig å høre 😀 Alt er virkelig bedre enn ingenting, og 20 effektive minutter er jo helt perfekt. Godt jobba <3 nyt lørdagen 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg