Min lille Leo

Jeg ble så glad når noen etterlyste en liten oppdatering på Leo. Jeg vil tro dere som følger meg på Snapchat nesten er litt lei av han, men han er jo rundt meg hele tiden, og så er ubegripelig skjønn at jeg ikke klare å la vær å snappe han. Han er verdens blideste lille sjarmør, og gjør virkelig hverdagen min så mye lysere. Han begynner å få en ganske så tydelig personlighet, og den er preget av mye ramp, men også enormt med omsorg. Han er så snill, og uten tvil den mest kosete lille tassen jeg har møtt. Leo har nå blitt 6 måneder, og veier 1,3 kg. 

Han elsker tur, men helst i godvær. Det er ikke så alt for lenge siden han lærte seg å løfte på benet når han tisser så det er fremdeles stor stas å tisse en million ganger med løftet ben ute på tur. Han vil hilse på absolutt alt og alle, og tar det som en stor personlig fornærmelse hvis folk ikke vil hilse på. Han bjeffer så og si aldri, og lager kun små pipe lyder når han skal ut av buret på morgenen. Han sover i et bur på soverommet ved siden av sengen vår. Han har helt siden dag 1 sovet gjennom hele natten uten en lyd. Han elsker å leke og har uendelig med energi. Det beste han vet er å leke med en liten tauleke som vi kaster og han løper å henter. Det blir ALDRI kjedelig, og vi kan holde på i evigheter. 

Han spiser tørrfór blandet med vom, og har 3 måltider til dagen. Han elsker okseører og ligger ofte å knasker eller leker med det. Han er svært tillitsfull og blir gjerne passet av andre, men trives best hjemme hos familien sin <3 

Pelsen hans er veldig valpete enda, men den kommer seg. Det er litt jobb å holde den flokefri og det er ikke alltid vi får det til. Heldigvis får vi hjelp med pelsen hans, og har vært å stusset den litt et par ganger hos en hundefrisør. Han har begynt å miste tennene, og selv om de ofte svelges så har vi sett én av de han mistet. Artige saker. Jeg har spart på den, og det er jo helt crazy, hva i all verden skal jeg med den? Minn meg på å kaste den asap. Hehe. *crazy dog mama*

Leo er vår lille baby, og vi er så glad i han at vi ikke har ord for det. Vi har hatt de fineste månedene sammen med han, og vi gleder oss til fortsettelsen. Det å skaffe seg en valp var 100% riktig for oss, men man skal være forberedt på at det er mye jobb og store forpliktelser. Alt må planlegges, og tilrettelegges. Man må være forbedret på å organisere hverdagen slik at hunden får mat, lek, tur, omsorg og alt annet den trenger. Det koster også en god del, hunden skal ha stell, masse utstyr, fór, leker, og ting kan skje som gjør at det blir uforutsette utgifter. Leo reagerte feks på et flåttmiddel, og det ble flere turer til dyrlegen for det. Han hadde også en litt lei hoste som måtte sjekkes, og vips var det noen tusen i vetrinær utgifter. Vi har også forsikret han, og det koster mye. Så vær forberedt på at det koster å ha hund, og du må være villig til å endre litt på din egen hverdag for at valpen skal ha det best mulig. Når det er sagt, så er det en stor berikelse i livet, og jeg har faktisk et lykkeligere liv etter lille Leo ble en del av vår familie. 

Han er den snilleste, søteste, mest sjarmerende, mest kosete og hjerteligste lille bolla man kan ønske seg. Vi er evig takknemlig for at akkurat han ble vår <3 

 

Smiiiil Maren 

 

10 kommentarer
    1. Så vakker han er. Det er helt fantastisk å ha hund. Det er mye ansvar, men så mye man får tilbake. Jeg har 2 Berner sennen gutter. Hvorfor valgte du denne rasen? Bare nysgjerrig. Ha en fortsatt fin dag.

    2. Åh, så herlig! Vår valp er også 6 måneder, akkurat i dag, og herlighet så mye gøy vi har med henne. En helt utrolig personlighet som er umulig å ikke elske. Jeg kan ikke huske hverdagen min uten henne, og når for eksempel mamma passer henne så vil jeg bare ha hun hjem igjen. Vår heter valp heter Luna og er av rasen Shih-Tzu. Hvis du nå skulle finne på å google den rasen så vil jeg bare si med en gang at vi skal ha henne kort i pelsen, haha! Jeg kjenner meg igjen i alt du skriver om kjærlighet og det at man blir en familie. Å skaffe en valp er nok det beste valget samboeren min og jeg har tatt! 🙂

    3. Hei, lurer på hvor dere kjøpte hunden deres? 🙂 Har veldig lyst på samme rase, men er usikker på om jeg skal kjøpe fra privat person eller oppdrett.

    4. Hei=) Min mor sendte meg link til bloggen din for vi har en 4,5 mnd gammel pomeranian som også heter Leo. Han har også blogg og den finner du her: http://hundenleo.blogg.no/ . Det hadde vært utrolig gøy hvis vi kunne fått til en play- date, vi har ikke hatt det enda og de eneste øyeblikkene han får med andre hunder er når vi går forbi noen på tur og de får hilse på hverandre. Gi beskjed om du er interessert, nr mitt er: 99 46 86 34 og vi bor på Justneshalvøya og kan enten treffes her eller hos deg eller hvor du vil. Mvh Marit Skree

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg