Ikke gjør treningen så avansert

Dagene på rivieraen går for det meste med til å ligge på en solseng, bade eller spise – og jeg elsker det. Samtidig så er jeg vant til en aktiv hverdag, og kjenner litt på et behov for å få rørt litt på skrotten mellom chips, is og kos. For min del har det vært helt magisk med en liten morgentur, da er kroppen fornøyd og koser seg med å ta livet helt med ro resten av dagen. 

Jeg synes faktisk noe av det beste med å være på ferie er å snøre på seg joggeskoene og dra ut på tur. Man får oppleve stedet man er på en helt ny måte, og kan finne frem til nye, spennende og sjarmerende steder man kanskje ellers ikke ville funnet. Så tommel opp for litt aktivitet på ferie. Det trenger ikke være så heftig heller, ut å gå seg en tur er jo helt topp. Jeg har gått tur to dager her i Frankrike, og i dag tenker jeg litt mer jogging og et par runder opp en trapp jeg har sett. En finfin variasjon, og akkurat passe aktivitet for denne ferien. 

Hvordan du gjør det er opp til deg, men et tips er å enten lage en styrkesirkel, ta deg en rolig langtur eller leke deg med noen intervaller. Finn deg en trapp og løp opp den 10 ganger for eksempel. Eller du kan bruke en pulsklokke og løpe 2 minutters intervaller, eller 4 minuttere. Finn en bakke og bruk den, løp opp, ta 10 spensthopp på toppen og gå ned igjen, gjenta 10 runder.

Skjønner dere hva jeg mener? Det er bare å finne på litt underveis, prøv litt forskjellig. Det finnes ikke rett og galt, og all aktivitet er bra! 

Har du gjort en artig ferieøkt på reise denne sommeren? Fortell meg veldig gjerne hva du gjorde i kommentarfeltet, det er så gøy å bli inspirert av hverandre. 

 

Smiiiiiil Maren 

9 kommentarer
    1. Så bra at du koser deg og nyter dagene 😊
      Frankrike er jo helt fantastisk ☀️☀️
      Jeg la inn tur om morgen jeg og, jeg varierte mellom å løpe og gå. Noen dager var det deilig å bare gå i rask gange og se på at ting begynt å våkne til live. Så la jeg inn noen bakke intervall på slutten, da vi hadde en lang bakke opp til hotellet. Avsluttet turen med en svømmeøkt i bassenget.
      Noen dager trente jeg litt pilates i skyggen på terrassen .
      Helt enkle og raske økter, så hadde jeg tid til resten av familien hele dagen ☀️😊
      Nå som vi har ferie hjemme tar jeg med de små på fjellturer 😊 Gode intervall økter 😉

    2. Hei Maren! Jeg lånte sykkel på øya jeg var på i Hellas, og det ble noen fine turer på den 🙂 Jeg har falt for svarte treningsklær – hvor er du du har på deg her fra?

    3. Hei, jeg har spurt om dette før og fått veldig bra svar (veldig fornøyd med Nike legend thightsene:), men lurer på om du har noen andre thights å anbefale som ikke er gjennomsiktige og kanskje litt mer spenstige?
      Noen tips for din Italia tur :
      Milano – Navigli District; utrolig koselig å rusle rundt på ettermiddag/kveld. Unngå å spise i hovedgaten, nær Duomoen (veldig dyrt)
      Firenze- gled dere! Fantastisk by:) Spis bistecca alla fiorentina (massiv T-bein stek), hvis dere ønsker å gå inn i kirker, dekk skuldre og knær (ta feks med et skjerf). Anbefaler tur til toppen av Duomoen, flott utsikt.
      Venezia (og lille Venezia – Chioggia)- ikke så glad i Venezia, veldig mye turister og utrolig dyrt. Greit for en dagstur.
      Verona- koselig by, ikke så mye å se på utenom amfiteateret. Hvis dere ønsker litt fart og morro- anbefales Gardaland ved Gardasjøen- veldig bra fornøyelsespark! Finnes et bra badeland i nærheten også.
      Como sjøen (Lake Como)- ingen tips (har ikke vært her).
      Hvis dere har muligheten anbefales det også sterkt en tur til Cinque Terre -fine turmuligheter 🙂 God tur!

    4. Silje: Shortsen kjøpte jeg her nede, den er fra Reebok. Singletten er også reebok ,’ men den er 1 år gammel. Skoene er fra Adidas 🙂 ultra boost heter modellen , kjøpt på xxl.

    5. Jeg var på ferie i Kroatia for 2 uker siden, og da kjørte jeg et opplegg 4 ganger den uken. Fant en akkurat passe bakke lengde- og stigningsmessig, og løp 10 drag i den. Etter dette kjøre jeg sirkeltrening med strikk. 5-6 øvelser med 10 rep per øvelse. Effektiv og grei ferietrening. Strikk er gull verdt på ferie 🙂

    6. Altfor lite denne uken så gleder meg skikkelig til å komme hjem igjen på lørdag etter 1 uke på ferie. Klem

    7. En av dagene i ferien kjørte jeg kortstokkøkten. Valgte en bestemt øvelse for hver sort. Tokk med joker som var 10 burpees! Anbefales, kjempegøy 😀

    8. Ingrid: Ja det er så gøy, har gjort det mange ganger, og blogget den et par ganger også 😀 Jeg pleier å ha hjerter som burpees, det blir skrekkelig mange burpees. hehe 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg