Kremet havregrøt med vanilje

God morgen. Ja her sier jeg god  morgen selv om klokken har passert 15. Jeg fikk lagt meg rundt klokken 09 etter nattevakt, men klarte bare ikke finne roen. Når jeg først sovnet styret jeg noe veldig, drømte noen heftige saker om kidnapping og brutale mord. Huff og huff. Det positive med det er at det var veldig godt å våkne, og bli bevisst på at alt bare var en drøm. 

Nå sitter jeg her med en stor skål havregrøt, en kaffe latte og litt jobb. Svarer mail, oppdaterer dere, jobber litt med et par mye treningsprogrammer og svarer på et litt artig intervju som skal publiseres senere. En finfin morgen (les ettermiddag) her altså. Jobb både natt og dag, men når jobb nummer to kan gjøres fra sofakroken har jeg virkelig ingenting å klage på. 

Grøten er en gjenganger her hjemme, og en stor frokostfavoritt. Oppskrift og fremgangsmåte har jeg delt før, men jeg deler den gjerne igjen:

  • Kok opp havregryn og vann. Jeg bruker 60g store havregryn 
  • Når grøten har kokt opp tilsetter jeg melk og rører rundt mens grøten tykner til. 
  • Tilsett 2 ss sukrin, og 2 dråper vanilje stevia
  • Ta gryten bort fra platen, og rør inn 1 scoop vanilje protein (ca 30g)
  • Tilsett litt mer melk om nødvendig, og rør godt. 

Vips har du en kremete og deilig frokostgrøt proppet med næring og nydelig smak. Grøten gir deg godt med proteiner og karbohydrater kroppen trenger. Tilsett gjerne noen valnøtter / mandler / cashewnøtter for å få en fettkilde også. Her er grøten toppet med eplebiter, men bruk gjerne bær eller annen topping. Et tips er å røre inn frosne bringebær. Mmmmm 

Nå skal jeg bli ferdig med litt jobb her, eller i det minste få unna litt mer før jeg tar en pause for å lufte og leke litt med Leo. Resten av dagen blir rolig, før det er på´n igjen med ny nattevakt i natt. 

Hvordan har du det i dag? Hva står på din plan denne torsdagen? Det er så gøy når dere svarer på disse små spørsmålene, det gjør at jeg føler jeg blir litt mer kjent med dere, og det er så koselig. 

 

Smiiiiil Maren 

 

23 kommentarer
    1. På vei hjem fra jobb, går i regntøy og støvler, det regnet i dag morges kl 0700. Nå skinner sola og jeg skal Hjem å hente badetøy og ut og bade

    2. Havregrøt er en gjenganger her i huset også!
      I dag har jeg hatt semesterets siste eksamen, så nå er det offisielt sommerferie! Dette året har gått så utrolig sakte føles det som, at sommerferien har vært svært etterlengtet lenge nå! =) Bare 1 år igjen før jeg kan kalle meg for sykepleier jeg også!
      Så resten av dagen skal benyttes til litt god mat med kjæresten og bare avslapning!
      God nattvakt og god helg når det kommer =)

    3. Havregrøt er aldri feil ^^
      Fin blogg du har forresten! Ryddig og oversiktlig 🙂
      Jeg har vært på casting i Milano i dag, nå står en løpetur i varmen for tur!
      Ha en finfin kveld 🙂

    4. Du er så flink til å utnytte alle dager! Her er det skikkelig crap. Hei hei forkjølelse. Tett nese og hoste…men før i dag ville jeg gjerne komme meg på en nyåpning av en giga xxl butikk. Trengte litt nytt trenings tøy og det ordnet jeg. Kjøpte med meg laks til 3 og tilbehør og kjørte hjem til mamma og pappa. Han fikset maten til oss alle og jeg kjørte hjem etterpå. Nå ligger jeg som slakt på sofaen….. fin oppladning til nattevakts helg

    5. Hei Maren 🙂 Har laget havregrøten din mange ganger, utrolig god!!
      Jeg har et spørsmål helt utenfor dette innlegget: Jeg er på utkikk etter en ny pulsklokke og vet du brukte Polar V800 før, men ser du ikke har bruk den her på bloggen i det siste. Er det noen grunn til det? Anbefaler du den fortsatt? Og, har du noen tips til hva jeg burde tenke på da jeg kjøper? Til nå nylig har jeg brukt Polar RCX3, men den har takket for seg så det er på tide med en ny.

    6. Julianne: Ååå jo hjelpes – jeg bruker den absolutt alltid. Helt avhengig av den. Haha. Har den absolutt alltid på 🙂 til og med på jobb er den på. så er noen av disse bildene som er på bloggen er fra fotoshoots med shapeup feks , da har jeg tatt den av. Men jeg bruker den på all aktivitet / trening og i hverdagen ellers. Super fornøyd 🙂 enkel og grei, samtidig som den har alt du trenger :):)

    7. Hehe, så den var på på treningsleiren bare jeg bladde litt til.. Tusen takk for svar :):) Tror nesten det må bli en sånn.

    8. Jeg er i Milano for øyeblikket og jobber som modell, men er utrolig mange jenter i byen denne sesongen, så er mange om jobbene! :O Det var for en kleskampanje 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg