En sunnere Peppes pizza

Annonse

La oss bare rope et stort felles HURRA for en sunnere versjon av Peppes pizza. I mai lanserte Peppes en serie ved navn Greenlight,  og i den forbindelse var jeg så heldig å få lov å bestille hjem en valgfri pizza for et par uker siden. Jeg var ikke vondt å be om å bli med på det for å si det sånn. En sunnere versjon av pizza, som kun inneholder 680 kcal i hele pizzaen. Yes please! Jeg rigget stand til kosekveld, med både pizza, snacks tomater og vannmelon. Mmmm. 

Den nye serien heter Greenlight, og består av tre ulike pizzaer. Pizzaene har en høy andel grønnsaker, og 15% av melet i surdeigsbunnen er byttet ut med blomkål. Hadde jeg ikke visst det, så hadde jeg aldri trodd på at det var sant! Det smaker ikke som et sunnere alternativ overhode. Pizzaene er laget i samarbeid med ernæringsfysiologer. 

Alle tre pizzaene i Greenlight-serien er vegetar. Man kan velge å legge på bacon hvis man vil, men da vil man gå over de 680 kaloriene. Pizzaene er stappet med godsaker og inneholder blant annet blomkål, trøffelolje, avocado, tomater, grønnkålmiks, aromasopp og mozzarella. 

De tre pizzaene heter Cauli & Truffle GreenlightPhilly Greenlight og Citrus Kale Greenlight. Det er Cauli & Truffle Greenlight dere ser på bildene her, og den var bare helt utrolig god. Den har hvit saus av fire ulike oster, rødløk, blomkål, bladpersille og parmesan. Bunnen er tynn og sprø, og akkurat slik en pizza bør være spør du meg. Mmmm. Nesten vanskelig å tro at dette er et sunnere alternativ, men det er altså sant. Her får du tre deilige pizza varianter, alle sammen med masse smak og kun 680 kalorier i hele pizzaen. Perfekt til neste jentekveld! Alt om inneholdet i pizzaene og informasjon finnes på nettsidene til Peppes Pizza. 

Peppes Pizza kjører nå et super-tilbud.  Alle som prøver Greenlight i juni, får pizzaen til kun 98,-. Det gjelder både når man spiser i restauranten og ved henting/levering. Jeg har bestilt Cauli & Truffle-pizza et par ganger til etter jeg kom hjem, og kommer garantert til å gjøre det igjen innen juni er omme!

Klikk deg inn HER for å lese alt om Peppes Greenlight serien, og bestill din favoritt hjem – det gjelder også for dem som ønsker å spise i restauranten. 

 

Smiiiil Maren 

 

 

7 kommentarer
    1. Å den må jeg teste ut. Høres digg ut. Og jeg er skikkelig pizza elsker. Og etter en ferie i Italia i fjor er jeg fan av trøffel, så gjett om jeg gleder meg!! Klem

    2. Sunnere til å være Peppes, ja, men ikke et bra alternativ til middag generelt 🙂 Lov å kose seg, da!

    3. Siden du lever av bloggen din, hadde det vært fint om du lærte deg at det er “nattevakts-raid”, “kjempefint”, favorittrett” og “Peppes Greenlight-serien”. Det svir i øynene mine, dette må du lære deg #særskriving

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg