Sunn is med kun 4 ingredienser

Sommertid og hva er vel bedre enn et sunt og friskt alternativ til is? Dette er en helt magisk oppskrift, og jeg har brukt den mange ganger selv. Jeg delte den med dere i fjor, men den er så god at den må deles igjen. Det beste av alt er at det er kun 4 ingredienser, eller fem hvis du regner med topping. 

Du trenger: 

  • 2 mango 
  • 2 bananer 
  • En ananas 
  • Bær til topping 
  • Vanilje kesam

Slik gjør du: 

Kutt opp mango, ananas og banan i biter, og legg den i frysen over natten. Neste dag kjører du miksen i blenderen, tilsetter ønsket mengde vanilje kesam, og vips har du sorbet. Tullete enkelt? I know. Du kan selvfølgelig kjøpe ferdig oppkuttet frossen frukt hvis du vil lage dette allerede i kveld. Et smart tips er å kutte opp litt frukt å ha små porsjonsposer liggende i frysen, på den måten har det du det lett tilgjengelig når du blir fysen på noe godt på kvelden, eller trenger en rask forkost-smoothie på morgenen. Topp isen med det du ønsker, friske bringebær og blåbær var helt nydelig. Ha gjerne et dryss sukrin over hvis du ønsker en litt søtere smak. 

Håper du har lyst å teste ut oppskriften, og hvis du gjør det så må du veldig gjerne fortelle meg hva du synes om den. 

 

Smiiiiil Maren 

 

 

7 kommentarer
    1. Dette var sykt godt 😍 Og altfor enkelt til at det blir lenge til neste gang 😃 Digger mitt første forsøk på #Marenmat ❤️

    2. Den så veldig god ut.. men æ spiser ikke mango…
      Veldig fint pyntet. Så flink du er..
      Følg meg gjerne på min side alle som vil..adr i url felt 🙂
      Ha en fin dag 😀🖒🇳🇴

    3. Hei! Lurte på hvilke sko du bruker på jobb på sykehuset? Regner med det er mye trasking på harde gulv. Er du isåfall plaget med smerter i beina eller klamme føtter etter lange dager? Jobber på sykehjem, og sliter med å finne sko som er gode å gå i, samtidig som man ikke blir svett og klam…

    4. Anonym: Nå har jeg akkurat fått meg et par Birkenstock, så kjenner jeg er veldig spent på å teste dem. Er så mange som skryter av dem 🙂 Til nå har jeg bare brukt joggesko, men det blir litt vel varmt nå på sommeren

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg