Jeg kommer sterkere tilbake

I dag tar jeg meg rett og slett en fridag. Etter en slitsom natt med sterke smerter i magen og flere kramper så tar jeg en dag helt off i dag. Jeg har skrevet en del om dette før, og jeg kommer ikke til å bruke noe særlig mer tid på det. Jeg tror ikke du har klikket deg inn på denne bloggen for å høre om min klaging, har du vel? Jeg må bare raskt få lov å si tusen takk til alle dere herlige mennesker som har sendt meg tips og råd, delt erfaringer og ønsket meg god bedring forrige gang jeg skrev litt om dette. Dere er fine! Jeg har fått så masse bra lesestoff fra dere om alt fra LavFood map, stressmestring, og intoleranser, til betennelser i tarm, gallestein, magesår og fordøyelsesproblematikk. Det er ikke alt som har vært like relevant for min del, men takker uansett for alt dere har delt. “Sjarmen med tarmen” boken står herved på ønskelisten etter tips fra dere.   

Magevondt er noe mange kan relatere seg til, og mange av dere vet nok hvor hemmende det kan være, både jobbmessig og sosialt. Alle har sine ting, og jeg har da altså en mage som gir meg litt smerter og styr. Helt ærlig så synes jeg det er ganske frustrerende med så mye vondt, uten å helt vite hvorfor. Jeg tenker samtidig at det kunne vært så mye verre enn dette, og alt i alt har jeg det jo veldig veldig bra. Så får jeg heller tåle noen små set-backs i ny og ne. 

Så da vet dere hvorfor det blir litt stille på sosiale kanaler i dag. Jeg tar rett og slett en helt rolig dag, uten å tenke på jobb. I kveld blir det super tidlig i seng, også satser jeg på en strålende start på mandagen i stede. 

Nyt søndagen mine gode, fine, trofaste og ikke minst omsorgsfulle følgere, og beklager at det ble en litt sutrete oppdatering her fra i dag. Vi er bare mennesker alle sammen, og det går opp og ned for oss alle. 

 

Smiiil fra Maren 

 

15 kommentarer
    1. Har selv veldig problemer med magen, så vet hvor vondt og fælt det er 🙁 masse god bedring, håper du finner svaret etterhvert ❤️

    2. Off så kjedelig! Håper du blir god igjen å at du finner ut hva det kan være! Du er så god og positiv altså!! God bedring❤

    3. Hei Maren.
      Jeg pleier ikke å kommentere på blogger men vil bare dele en erfaring når det kommer til smerter i magen – har du forsøke å kutte ut kunstig sukker og støting? Magen vår har visst ikke enzymer til å bryte ned kunstig sukker og det kan jo kanskje være en årsak da jeg ser av bloggen at du spiser svært mye av dette. God bedring!😊

    4. Jeg kjenner meg sååååååå igjen i det du skriver!!! Har også netter hvor jeg ligger oppe med SMERTER i magen! Men ingen finner ut av noen ting, og det er superfrustrerende.. Har nettopp begynt på lavfodmap selv, og det har hjulpet bittelitt. Men har fremdeles tilbakeslag! Har også begynt å ta noen tabletter som heter Bio-dophilus, melkesyretabletter, de hjelper faktisk en god del! Ble anbefalt å ta 3 stk hver kveld før jeg går å legger meg.
      Men igjen, jeg føler smerten din! Min mage ødelegger rett og slett dagen min..

    5. Jeg føler med deg! Har slitt med mye magevondt og fordøyelsesproblemer det siste halvåret, men ENDELIG har det gitt seg. Og jeg sier endelig, fordi dette gjorde meg oppriktig talt tyngre til sinns. Jeg begynte å trene mindre, var sliten hele tiden, orket ikke jobbe med skole og hadde nesten ikke lenger positiv energi igjen – alt fordi det var så utrolig slitsomt å komme seg gjennom hverdagen (spesielt skolen) med disse problemene.
      Nå er det endelig bedre – takk gud for det!!! Har ikke gjort noe spesielt, plutselig ble det liksom bare bedre litt etter litt. Hold ut!

    6. Hei Maren,
      jeg kan anbefale deg å ta kontakt med erneringsterapaut Maren Elise Aasen. Hun som driver med Surf Combucha.
      Riktig god bedring!
      Mari

    7. Hei du. Kjedelig å høre at du har det så vondt 🙁 Jeg har vært der, gir deg noen av mine løsningsord; Aleris Frogner, Laxoberal, LavFODMAP, vann, riskaker, banan, peanøttsmør,rent kjøtt/fisk, Julianne Lyngstad, Bitterstern, varmeflaske, massasje, gåturer, gråting, prating, yoga, og klemmer fra dem man er glad i.
      Håper du kjenner deg bedre snart! ♡

    8. Heisann! Hvorfor ikke ta en detox på 28 dager, for å prøve å få kroppen i balanse? Da får du ryddet opp en gang for alle! Virkelig verdt det. Jeg har fått energien tilbake, smerter er borte og for min del -8 kg på 28 dager, og 4 til i etterkant….vekttap er bare en bivirkning. Intet å miste – nei, da mister du heller ingenting.
      Ha en super mandag!

    9. Linda: Fint tips, og det funker kanskje for noen, men for min del er det hel uaktuelt å bare drikek juice o.l i 28 dager. Jeg er alt for glad i mat, og hadde aldri i verden klart å gjennomføre. Men funker det for noen er jo det helt topp 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg