Ny dag – ny smoothie

Ny måned, ny uke og ny mandag – det er klart det måtte bli en ny smoothie oppskrift. Jeg drikker så mye smoothie om dagen at blenderen min går helt varm. Det er så godt, og jeg har virkelig begynt å bli kreativ på hva jeg putter i smoothiene mine. For et par dager siden delte jeg en ananas & kokos variant, og i dag er det en smoothie med ulike typer bær og vanilje kesam som hovedingredienser. Ser den ikke delikat ut på fargen?

Ingrediensene er: 

  • Frosne blåbær, bjørnebær, rips og bringebær
  • 1/2 moden banan
  • 4 ss vanilje kesam
  • saften av 1/2 sitron

Få ingredienser, men likevel er det alt som trengs for en nydelig smoothie. Hvis du ønsker å drikke smoothien så tilsetter du også litt vann eller juice i miksen. Vil du ha den som en smoothie bowl med topping, så tilsetter kun veldig lite væske og du får da en tykk god konsistens – perfekt å spise med skje. 

I dag har jeg lyst å prøve meg på en kombinasjon med banan og kakao pulver, og en variant med kaffe og vaniljesmak. Jeg skal teste litt ut, og deler selvfølgelig oppskrift hvis det blir bra. 

Ha en nydelig 1 mai dere <3 

 

Smiiiil Maren 

 

11 kommentarer

Siste innlegg