Ananas & kokos smoothie

Som dere vet skaffet jeg meg en ny blender for et par uker siden, og siden det har det blitt mye smoothies her i huset. Jeg prøver ut nye oppskrifter hele tiden, og nå har jeg kommet frem til en ny liten godsak. Dette er en kombinasjon av ananas, kokos og litt mango, mikset sammen med litt vanilje proteinpulver og kesam for økt proteininnhold. Jeg har også tilsatt et par småting for å friske opp smaken. Oppskriften skal dere selvfølgelig få. 

Ingredienser: 

  • Frossen ananas og mango 
  • 1 dl kokosmelk/vann og 1 ss kokosmasse (den harde delen som gjerne er i toppen av en boks med kokosmelk)
  • 1 ss mager kesam
  • 2 ss vanilje protein
  • Saften av 1/2 sitron 

Hadde jeg hatt banan så hadde jeg nok tilsatt det også, men det hadde jeg dessverre ikke. Jeg håper dere forstod det med kokosen. Jeg hadde en boks med kokosmelk, og brukte ca 1 dl av væsken, og 1 ss av den harde, faste delen som er øverst i boksen. Jeg tilsatte også litt kaldt vann for å få riktig konsistens. Kjør alt sammen i blenderen og vips har du en nydelig smoothie, med smak av ananas, mango, kokos og vanilje. Mengden vann du tilsetter avgjør om det blir en smoothie du drikker eller en smoothie bowl man kan spise med skje, og ha diverse topping på. Skulle jeg laget dette som en bowl, ville jeg toppet med kokosflak, chiafrø og bringebær. Mmmm.

Nå skal vi spise opp frokosten her, også skal vi ut å nyte lørdagen. Vi starter med en god tur med lille valpen. Målet er å slite han skikkelig ut, med masse lek og spennende nye inntrykk. Senere blir det god lunsj og en tur innom sentrum før jeg skal treffe alle jentene i kveld. En finfin lørdag på planen. Håper dere nyter helgen, og finner på noe koselig i dag. 

 

Smiiiil Maren 

8 kommentarer

Siste innlegg