Tar du denne push-ups utfordringen?

Jeg leker meg med litt nye varianter av pushups om dagen, og den ene varianten, eksplosive push-ups på vektskiver, har jeg lyst å dele med dere. Begynn med små vektskiver, og bygg deg gradvis opp i høyden. 

Slik gjør du: Innta pushup-posisjon med hendene litt bredere enn skulderbreddes avstand. Kroppen skal danne en rett linje fra anklene til hodet. Dette er utgangsposisjonen. Bøy albuene og senk kroppen til brystet nesten rører gulvet. Press kroppen eksplosivt opp slik at hendene letter fra gulvet, og lander oppå de to vektskivene. Aktiver kroppen igjen, skyv fra og kom ned i en ny pushups mellom vektskivene. Gjenta. 

Foto: Victoria Nevland

Prøv gjerne med vekskiver under føttene også for ekstra utfordring for eksplosiviteten.

Tar du utfordringen? 

 

Smiiiil Maren

 

8 kommentarer
    1. Denne må prøves.. 😊Er inne i en periode der eg prøver å litt meir fokus på overarmer..har sooo lyst på sterkere og strammere armer.. Har du øvelsar du kan anbefale? Og er det best og ha dager der eg berre trener armer og ikkje resten av kroppen eller heller trene litt av alt kvar gang? Trenar ca 4 ganger i veka..
      Hadde blitt kjempe happy for svar..
      Ha en fin søndag..

    2. Anne: Armene består jo av foside og bakside arm ( biceps og triceps ) samt skuldre, og mine favoritter er da skulderpress både med hantler og stang, biceps curl, triceps pushdown med stang, og fransk press og dips. Armene er jo ellers også “alltid” med i mange overkroppøvelser, og får virkelig kjørt seg i øvelser som pushups, pullups, benkpress osv. Men som isolerte øvelser så liker jeg best de nevnte over 🙂 Det er individuelt hvilke øvelser man får best kontakt med muskulaturen med, så hadde jeg vært deg ville jeg prøvd meg litt frem med ulike øvelser, og variert mellom å bruke hantel vekter, stang, kabel og strikker 🙂

    3. Utmanande, men skal prøves 🙂
      Viljen modell av Adidas thights e de du he på dig på bilden å korleis de e i störelse? 🙂
      Ha en fin kveld och en bra start på veckan! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg