Trening med Kettlebells

Dette programmet har jeg gledet meg til å dele med dere, og hva passer vel bedre enn et nytt treningsprogram en fredagsmorgen. Jeg liker veldig godt å trene med kettlebells, og nå er det lenge siden jeg har delt noe av det med dere. Dette programmet er en variasjon av øvelser som sørger for at du får trent gjennom hele kroppen.

På bildene bruker jeg en 8kg Kettlebells (KB), men går for all del tyngre på noen av øvelsene. På skulderpress er 8 kg riktig for meg, men for eksempel på goblet squat (knebøy med vekten foran kroppen) og Kettlebell swing så er 8kg for lett. Ville bare presisere det, slik at alle kan prøve seg litt frem, og finne den vekten de ønsker å jobbe med. Start heller litt lavere, jobb med teknikken og øk vektene gradvis. 

Øvelsene er som følger: 

  • Goblet Squat
  • KB swing
  • Armhevning med opptrekk
  • Glutebridge 
  • Situps
  • Strak markløft
  • Skulderpress 

Jeg har valgt å kjøre enkelt og greit 10 repetisjoner, og 3 sett pr øvelse. Det betyr at du må ha dette i bakhodet når du velger vekten på kettlebell, husk at du skal klare 10 repetisjoner. Klarer du kun 8 er den for tung, og kunne du tatt 12 så er den litt for lett. Det er selvfølgelig også lurt å ha to eller tre ulike kuler du kan variere mellom på de ulike øvelsene.

Bildene av øvelsene kommer i riktig rekkefølge ift oversikten over. Jeg tror bildene skal vise øvelsene ganske greit, men er det noe dere ikke forstår så må dere for all del spør. Husk at google og Youtube er deres beste venn når det gjelder film av øvelser. Bare skriv inn navnet, og vips får du opp en hel haug av treff.

Ha en nydelig fredag mine venner. Jeg skal kose meg med venninnelunsj, trening og ut å spise i kveld. I morgen sjekker jeg inn på sykehuset, for en lørdagskveld og søndag på jobb.

Har dere noen fine planer for helgen? 

 

Smiiiil Maren 

 

18 kommentarer
    1. Perfekt. Takk for skikkelig gode program i det siste. Jeg skal teste ut en av dine andre fullkropps økter idag som du la ut for et par dager siden. Kettlebells er gøy og de er alltid ledige! Jeg skal også på jobb i helgen. Nattevakts helg. Så skal jeg putte inn noen økter også😀 ha en god dag. Anja

    2. Må bare si du er så inspirerende! Jeg legger så og si aldri igjen kommentarer i kommentarfeltet, men du fortjener en. Fortsett å vær den motiverende og inspirerende bloggeren du er <3
      Men lurer på en liten ting, hører rykter om at du skal ha en treningstur i Sep 17, stemmer dette? Når kommer det eventulet ut info osv om dette? Kunne ikke finne noe om det på nett 🙁
      Ha en super fin helg, Maren!
      Klem <3

    3. Må si du stråler om dagen! Har selv blitt veldig inspirert av treningsprogrammene du har lagt ut den siste tiden – fortsett gjerne med det! 😀 Ønsker deg en fin helg!

    4. Kathrine: Ryktene er sanne – det blir tur, men noen av detaljene er ikke spikret enda. Informasjon kommer 😀 det tar litt tid fordi det er off season på Rhodos akkurat nå, og litt vanskelig å få kontakt med hoteller osv, men vi er snart i mål med de siste tingene og da blir turen lansert. Så gøy at du er interresert i treningstur med oss 😀 <3

    5. Anja: Så gøy at du liker dem Anja. Det betyr mye å høre, og gir motivasjon til å dele enda mer. God nattevaktshelg. Jeg jobber selv også i helgen + 2 netter i starten av neste uke. Puh, skal heldigvis ha fri noen dager etterpå, og har jo hatt langfri med thailand tur – så egentlig ingenting å klage på 😀 hehe

    6. Tenkte dette var en myk og grei økt å kjøre en lørdag formiddag, men så feil kan man ta 😉 endte opp med å virkelig svette meg gjennom! Armhevinger på kettlebell ble for vanskelig, men det er bare å fortsette å øve! Markløft kjørte jeg et og et bein for å gjøre det litt mer utfordrende. Godt det går an å tilpasse 😀 takk for en god økt, og ha en strålende lørdag 🙂

    7. Maren: Åå så herlig å høre at du testet økten 😀 Ja sant, det er grisetungt. men husk at du fint kan kjøre på knærne også 🙂 Kult at du kjørte markløft på ett og ett ben – knall bra jobba 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg