Tren hele kroppen i én treningsøkt

Jeg tenkte jeg skulle vise dere den styrkeøkten jeg nå kjører hver uke. Jeg har to programmer jeg varierer mellom og i dag tenkte jeg vise dere det første. Begge programmene er fullkropp, og det er fordi jeg ikke klarer å få inn like hyppige styrkeøkter nå som før, og da er det fint å få kjørt gjennom hele kroppen når jeg først trener.

Økten består av følgende øvelser: 

  • A1: Knebøy
  • A2: Markløft 
  • B1: Nedtrekk
  • B2: Benkpress
  • C1: Stående roing
  • C2: Flies i kabel
  • D1: 1 bens back extention
  • D2: Skulderpress med stang 

Jeg kjører 10 repetisjoner og 3 sett på hver øvelse. Når det står A1 og A2 så betyr det at dette er et supersett, altså to øvelser som kjøres etter hverandre uten pause mellom. Det betyr at jeg kjører 10 repetisjoner knebøy, og rett over på 10 repetisjoner markløft. Så tar jeg en liten pause, før jeg kjører nytt super-sett med 10 av hver uten pause mellom, så en liten pause før tredje og siste sett av de to øvelsene. Så går jeg videre til B1 og B2 og kjører samme greia der. 

Jeg synes dette er et utrolig gøy program, og jeg koser meg med det. Jeg løfter ikke spesielt tungt, men det bryr jeg meg heller ikke spesielt mye om. Tunge vekter er ikke min største motivasjon. Jeg blir mer motivert av å kjenne at kroppen min er sterk og funksjonell, at den klarer det jeg utfordrer den til, og føles frisk og rask. 

I dag kl 20.00 må dere følge med på min instagram, da kommer det nemlig en stor og gøy give-away til deg og din treningspartner. Dette vil du ikke gå glipp av!! Det gis ut flere premier, så her har mange mulighet til å vinne. Instagram marenerdvik kl 20.00 altså <3 

 

Smiiiil Maren 

 

 

6 kommentarer
    1. Det spørsmålet her har ikke noe med innlegget å gjøre, men lurer på hvilken størrelse du har i de lyse lilla Nike Air Max Thea skoene dine? Og om du har lyst å selge de? ☺️

    2. Flott program, ligner litt på mitt program for tiden. Men øker du i kg, eller trener du kun samme hele tiden? Jeg kjører 8 rep og 6 rep annenhver uke, maxer på 6 rep.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg