Lunsj i en helt egen liga

I går spiste jeg en lunsj som var så digg at den rett og slett bare må deles med dere. Camera eats first var helt nødvendig her, men fy søren så vanskelig å vente med å spise til jeg hadde knipset litt bilder. Denne lunsjen har jeg ikke laget selv, men jeg ble super inspirert til å begynne å lage litt fargerike, sunne og gode salater igjen. Se så mye digg som er puttet i denne salaten, det gir masse motivasjon til å teste litt nye ingredienser sammen. Her er det kylling, fersk mango, spirer, fetaost, valnøtter, rødløk, tranebær, agurk, salat og solsikkekjerner. Hele salaten er toppet med litt balsamico. Fy søren for en lunsj-fest. 

Jeg bestilte meg også en smoothie, denne heter rett og slett bare grønn smoothie. Grønn smoothie består av blant annet spinat, grønnkål, ingefær, eple, selleri, hvetegress og ananas. For å toppe det hele så kuttet jeg opp en mango ved siden av, både fordi det ser fresht ut, men også fordi det var så frisk og godt med mango at jeg godt synes det kunne være litt ekstra på. Jeg er så hektet på både ananas og mango etter Thailand, og har fortsatt å spise masse av det her hjemme. Det smaker godt her også, men ingenting slår frukten slik den var i Thailand. 

Vi fant oss et sted i Chalong, Thailand som minner litt om Will I juice her i Kristiansand, som denne maten og smoothien er kjøpt. Der var vi innom daglig, og kjøpte smoothie bowls, juice, pannekaker osv. Jeg har savnet det stedet, og er så glad for at det finnes et alternativ her hjemme også. Jeg er blitt så hekta på smoothier og smoothie-bowls igjen. Jeg burde lage disse selv, men blenderen min har tatt kvelden. Så nå er jeg på jakt etter en ny. Har noen et bra tips? Blenderen må være kraftig, kunne knuse is og ikke koste en hel månedslønn. Noen som vet om en som kan passe? 

I dag har jeg ryddedag her hjemme, og det er bare noe av det kjedeligste jeg vet. Heldigvis har jeg handlet inn litt digge ingredienser og skal lag en ekstra god lunsj i dag også. Mine søndagsplaner er altså ikke spesielt spennende, men det må gjøres. 

Hva skal du bruke søndagen til? 

 

Smiiiil Maren 

 

17 kommentarer
    1. Først må jeg bare si at bloggen din er så utrolig inspirerende! 😀
      Jeg har nettopp kjøpt en blender som er fra Nutri Ninja.. Den er kraftig, tåler alt fra isbiter til varme supper.. Veldig fornøyd så langt 🙂 Har også hørt mye skryt om Wilfa Raw Fuel.
      Ha en fin søndag 🙂

    2. Hei! Kan jeg spørre, hva er dine tanker om balsamico, sånn rent ernæringsmessig? Jeg liker det veldig godt, og spiser det derfor av og til. Kommer til å fortsette med det altså, men ble bare så nysgjerrig på hvordan det ligger an sånn ernæringsmessig 😊 Lykke til med rydding!

    3. Den så god ut den lunsjen. Salat er så digg, har fått helt dilla på bakt søtpotet i salaten, varmer den bare et par minutter i mikrobølgeovn. Fantastisk. Jeg skal også rydde og vaske litt, eller mye blir det, men først god frokost og løpetur! Kos deg.

    4. Den salaten så jo heeelt magisk ut!!
      Jeg bruker blenderen fra Bodum, og er superfornøyd med den! Er mange innstillinger, lett å bruke/gjøre ren og ser veldig fresh ut i tillegg! 😃 Tror den koster rundt 4-500kr, så det er absolutt innafor! Kjøpte min på Kitchen 😊 God søndag!

    5. Må følge med her jeg og for ny blender trengs, helst en som enkelt lager nøttesmør <3
      Den salaten så super god ut 😀
      Ha en fin søndag:D

    6. Det ser nydelig ut! Inspirerende og herlig. Så mange gode ingredienser sammen, og den fargefesten! Må prøve meg på litt nye varianter av lunsjsalaten ser jeg. Jeg lurte på en ting. Du skrev for en stund siden om rabattkode for utdanningene til AFPT. Jeg er veldig interessert i det, men fikk ikke svar på mail 🙂 Gjelder dette fremdeles? Og har du en slik kode? Ha en deilig søndag skjønne Maren!

    7. Test ut Raw-blenderne! De er høyhastighetsblendere, som gjør at de knuser ting bedre enn de “vanlige”, billige blenderne. Litt samme greia som Vitamix og Blendtec, og tror Will.I.Juice bruker en av dem. De er dyre, men virkelig et supert kjøp! Raw sine er en noe billligere versjon, men funker mer enn bra nok for folk flest. Vet blant annet at Julia Ilona bruker de. Jeg er suuuperfornøyd med min, og fikk den for… tja… 1800, om jeg husker riktig. Kjøpt på Rawshop.

    8. Wilfa Raw Fuel bruker jeg til å lage smoothie bowls! Den er mer enn kraftig nok til å ta isbiter og f ordne bær. Ikke så dyr som disse raw food blenderne som nevnt over

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg