En vitaminbombe til frokost

I går hadde jeg rundstykker med sukkerfritt syltetøy til lunsj og det var så godt at det sannelig ble frokosten i dag også. Jeg får litt nostalgisk følelse av jordbærsyltetøy. Jeg spiste det så mye når jeg var liten, men i voksen alder er det sjeldent jeg spiser det. Jeg hadde nesten glemt hvor utrolig godt det er, og spesielt på ferske rundstykker. Mmmmm. 

I går kjøpte jeg også inn en god del frukt, blant annet plommer. Jeg hadde null tro på at de skulle være gode, jeg føler det er en typisk høstfrukt. Fargen var så fin, og de var så lekre at jeg ikke klarte å la vær å kjøpe med meg noen. Planen var egentlig at de bare skulle ligge til pynt i en bolle, men etter jeg smakte på en av dem så er det ingen tvil om at de kommer til å forsvinne raskt. Hjelpes så smakfulle og gode de var. I glasset er det en smoothie med appelsin, eple, mango og gulrot. En vitaminbombe av en frokost her altså. Jeg kjenner litt antydninger til sår hals, og med kun 2 dager til avreise er det helt totalt uaktuelt å bli syk. Så her tas alle forhåndsregler i dag 

Jeg har noe å spør dere om, og jeg håper noen av dere har noen gode tips. Jeg har så lyst å ha med meg et par bøker å lese på stranda i Thailand, men akkurat nå har jeg ingen spesielle bøker jeg leser. Jeg lurte derfor på om noen av dere har et tips til en god bok som passer fint å lese på ferie? Alle tips mottas med stor takk <3 

 

Smiiiiil Maren 

 

31 kommentarer
    1. Anbefaler virkelig Jo Nesbø sine bøker om Harry Hole! Ville begynt på første boka. Ein sjukt bra serie 😀
      Om du ikkje vil lese krim, anbefaler eg Drømmehjerte av Cecilia Samartin. Heilt fantastisk bok, og er ikkje i nokon serie (så langt eg veit).
      Kos deg masse masse masse i Thailand! :D<3

    2. Maria: Åå jeg har lest dem alle sammen – men det er supert tips og helt min stil. Så tusen takk uansett <3 Drømmehjerte har jeg derimot ikke lest og jeg har faktisk den boken her hjemme så det passet jo helt ypperlig!!

    3. Du bør prøve bøkene av Lucinda Riley! Favorittboka mi gjennom tidene er hennes bok “Engletreet”.
      Bøkene av Santa Montefiore syns jeg er veldig bra, spesielt Hagen i Hartington og Birøkterens datter. Holder på å lese Valentinas siste reise av samme forfatteren, dette er virkelig bra. Bøkene av Victoria Hislop er også noe av det beste jeg har lest, som foreksempel “Øya” og “Tråden”

    4. Eli: Ååå så gøy med bøker jeg ikke har hørt om før – tusen takk!! Skal sjekkes ut. Så herlig at du tok deg tid til å legge igjen en kommentar med boktips – jeg blir så glad :):):)

    5. Då antar eg at du gleder deg til det kjem ei ny bok om Harry Hole i slutten av mars! Det gjer i alle fall eg 😀
      Så kjekt du har den boka 😀 Gled deg 🙂 <3

    6. Les Napoli-kvartetten av Ferrante! Eller “Bienes historie” av Maja Lunde.
      PS: Kan du noen mageøvelser der man bruke strikk?

    7. “Kom hjem” av Julie Kibler, “Tusen strålende soler” av Khaled Hosseini, “Morgen i Jenin” av Susan Abulhawa og “Indias datter” av Shilpi Somaya Gowda er mine topp fire bøker jeg aldri kommer til å glemme og som for alltid vil være med meg i hjertet! Kan nesten si at alle bøkene har forandret livet mitt og synet på verden en smule! <3 Kos deg på ferie!

    8. Et helt halvt år! Jeg har bare sett filmen så langt, men angrer siden alle sier boka er mye bedre 🙂

    9. Er det hjemmelagde rundstykker? Har du oppskrift?
      Du bør lese “Når sypressene hvisker” av Yvette Manessis.. Den er fantastisk!!

    10. Om du ikke har lest “et helt halvt år” og “etter deg” disse helt fantastiske! <3 Kos deg på ferie!

    11. Anbefaler virkelig “Engletreet” og “orkideens hemmelighet “. Det er romaner. I Krim anbefaler jeg “offer uten ansikt”. Tre av de beste bøkene jeg har lest, i tillegg til “jeg er pilegrim ” men den har du sikkert lest! Gled deg til tur, gleder meg på dine vegne!
      Anja

    12. Anbefaler virkelig “Saras nøkkel”, “Øya” og “Kunsten å høre hjerteslag” – helt nydelige, fine og sterke bøker.
      Og hvis du liker Jo Nesbø vil du kanskje like bøkene til Jussi Adler-Olsen (krim). Jeg begynte med “Kvinnen i buret” og har fortsatt med “Journal 64”, “Fasandreperne”, “Flaskepost fra P”, “Den grenseløse” og nå leser jeg “Marcoeffekten”. Likte alle, men anbefaler å starte med førstnevnte som er den første boken i serien om Carl Mørk og Avdeling Q! 🙂

    13. Mm, dette så godt ut! Jeg vil anbefale deg “Blomstenes hemmelige språk” av Vanessa Diffenbaugh om du liker rørende bøker. Hvis ikke er, som flere har nevnt over her, “Jeg er Pilgrim” av Terry Hayes en utrolig bra bok! Det er en mer nervepirrende bok hvis du liker det bedre. Kos deg på tur! 🙂

    14. Mange gode bøker som blir nemnt her! 🙂 Et helt halvt år er bra, og etter deg av samme forfatter.
      Les no nr tre i serien av Lucinda Riley. Anbefala den sterkt! Syv søstre er bok nr 1, stormens søster nr2 og skyggesøsteren er bok nr 3. Ho har òg mange gode bøker ellers 🙂

    15. Jeg er veldig glad i psykologiske thrillere. Av de jeg har lest så anbefaler jeg “de som fortjener det” (min all time favoritt), “piken på toget” og “enken”. Alle er lettleste bøker som er ypperlig for stranda og å koble ut.
      Kos deg på tur, maren! Jeg missunner deg så veldig. Haha

    16. Anbefaler alle bøkene fra Lucinda Riley! Elsker alle bøkene hennes, er vanskelig å legge de fra seg når man først har begynt 🙂 Riktig god tur og kos deg med trening, sol og varme!

    17. Åh härlig frukost 🙂 hoppas du håller dig frisk til resan! 🙂
      Bok rekommendationer, Lars Kepler alla deras böcker, thriller som du bara slukas upp i. Också Sofie Sarenbrants alla sina böcker, trur de finns översatt på norsk med 🙂 (de är spänning/deckare)
      Kos dig i Thailand! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg