Dette er mitt fristed

Inneholder sponsede produkter

I dag har jeg lyst å ta dere med inn i minn favoritt rom i leiligheten. Dette er mitt lekerom og  mitt fristed. Her jeg får utløp frustrasjon, blir kvitt stress og vonde tanker, her får jeg påfyll av energi og virkelig kost meg. Velkommen til mitt bitte lille, men fantastiske treningsrom. Jeg er så uendelig takknemlig for dette rommet her, og jeg hadde faktisk ikke trodd jeg skulle bruke det så mye som jeg faktisk gjør. 

Rommet er ikke større enn drøye 12 kvm, men det inneholder likevel alt jeg trenger. Jeg har en helt rå tredemølle som jeg bruker masse. Jeg har et sett med hantler / dumbells, en stang med vekter, strikk i alle mulige varianter, vektvest, medisinball, pushups håndtak, kettlebells og flere småsaker som jeg enda ikke har fått pakket frem. Tingene dere ser på bildet er de jeg bruker desidert mest. Vektvesten har jeg enda tilgode å få testet, men det gleder jeg meg veldig til En vektvest er en genial måte å øke intensiteten på treningsøkten, og jeg gleder meg til å svette i motbake på tredemølla med 10 ekstra kg på kroppen. 

Når jeg enten jobber turnus, eller jobber hjemmefra med bloggen så er det perfekt å ha muligheten til å snike inn en treningsøkt der det passer. I dag ser jeg for meg en 45 minutters joggetur på mølla, før jeg skal avgårde for et par avtaler i sentrum, og i ettermiddag sjekker jeg inn på sykehuset for kveldsvakt. 

Mine topp fire favoritter på tredemølla er: 

  • Langkjøring. Veksler mellom å gå fort og småjogge i 60 minutter 
  • Motbakke. Jeg kjører heftig motbakke og trasker i vei. Som oftest 45 minutter. 
  • 10 minutter jogg, 10 minutter gå i 40-60 minutter
  • 30/30 intervaller. Kjører som oftest 10 min oppvarming, 10 intervall drag og 10 min nedtrapping. Det blir 30 effektive minutter totalt. 

I 9 av 10 tilfeller er det noen av disse fire øktene jeg gjør på mølla. Jeg elsker å holde litt rolig intensitet og enten se på serier, eller gå å lese på ulike nettsider, nettaviser, blogger, og andre sosiale medier. Jeg svarer også gjerne mail mens jeg trasker i vei på mølla, da får jeg jobbet litt samtidig og det er jo helt gull. 

Nå skal jeg spise opp frokosten min her, la maten synke litt også blir det en liten treningsøkt i in lille hule. Som nevnt tidligere i innlegget så blir dagens økt en 45 minutters motbakke tur, med Blindspot på iphonen. Jeg er så hekta på den serien at det nesten er skummelt, og det er nesten flaut å innrømme at jeg har slukt en hel sesong på noen få dager. Har du ikke sett den serien, så anbefaler jeg virkelig at du sjekker den ut. Jeg ser den på Viaplay. 

 

Smiiil Maren 

 

16 kommentarer
    1. Jeg så også Blindspot på noen dager, den er så spennende! Er jo bare første sesong på Viaplay og det som er kjipt er at andre serier jeg har begynt å se på er så kjedelige i forhold 🙈😬

    2. Yvonne: er det sant ??? Det har jeg ikke sjekket en gang, Oh no jeg har bare 2 episoder igjen da!!! Vet du hvor man finner mer? Hilsen desperat . Hehe

    3. Aapett: Her er alle møllene: http://abilica.no/sokeresultat/?query=Tredemølle
      Jeg har den nederste , den som heter premium . Det er en skikkelig kraftig sak, like høy standard som de som er på treningssenter – så til hjemmebruk trenger man ikke gå for denne råtassen hvis man ikke vil. Nå skal det sies at jeg er skam fornøyd med min , så hvis man vil insistere litt ekstra i en god og solid mølle så er premium virkelig å anbefale <3

    4. Jeg syns det er inspirerende at du viser hva man kan få til selv med et lite rom! Det får meg til å tenke at vi kan få til noe liknende 😀 Jeg har forresten vinterferie, så tenker å begynne å se blindspot senere i kveld. Takk for tips!

    5. Syns du har så mange fine joggesko! Jeg leter etter noen gode sko å trene styrke med, har du noen favoritter til dette? Har egne sko jeg løper ute på asfalt med, samt inne på mølle, men har lyst på en sko til rene styrkeøkter med mye baseøvelser 🙂

    6. Susanne: Så gøy, da må du bare glede deg 😀
      Å så herlig, jeg mener at man kun trenger et apparat til cardio ( en sykkel, elipse, mølle, romaskin feks ) og litt vekter / strikker, og da har du absolutt alt du trenger!! 🙂 Man kan selvfølgelig også bruke et hoppetau som kondisjonstrening, hvis man ikke har plass til cardio-apparat 🙂

    7. “Motbakke. Jeg kjører heftig motbakke og trasker i vei. Som oftest 45 minutter. ”
      Hahahhahah elsker måten du ordlegger deg på 😀 du er herlig Maren! <3 Og utrolig flott mage! Du tar deg så bra ut <3
      Klem!

    8. Så at Blindspot sesong 2 går på tv2 idag, de er kommet til episode 9, men tror hele sesongen ligger på tv2 sumo, men det har ikke jeg 😱

    9. Hei. Hvor mye stigning bruker du sånn ca når du “kjører heftig motbakke”? 😀 bruker selv ca 10, men har egentlig ikke snøring på om dette er mye eller lite.

    10. Hvilken hastighet ligger du på på de forskjellige øktene? Intervallene, langkjøringer, gåingen i motbakke, osv?

    11. Sofia: haha det har du 100% rett i, og hele poenget mitt var jo at rommet er bitte lite. Har bare skrevet feil, takk for at du sa fra. Skal rettes med en gang <3

    12. Så genialt at man kan utnytte et rom så bra! Hvor mange kvm er det? Det står 12 kvm.. Kan du sende et av hele rommet?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg