Den råeste øvelsen jeg vet om

I dag var planen å dele litt bakeoppskrifter med dere, alle ingredienser var handlet inn for et par dager siden og i dag skulle det bakes. Vel – det er utsatt litt. Jeg skrev i går at jeg var så takknemlig for å ikke ha blitt smittet av alle rundt meg som lå med omgangsyke, men i går ettermiddag var det game over for min del også. Jeg våknet etter nattevakt og følte meg rar i formen. Jeg tenkte det bare var at jeg var trøtt, men etter hvert var det ingen tvil. Resten av kvelden og natten har vært rimelig kjip, og jeg skal spare dere for detaljene rundt det for å si det sånn. Poenget er i hvert fall at baking utsettes litt, håper det er i orden <3

I stede tenkte jeg det kunne passe supert å dele en utrolig kul øvelse med dere. Denne har jeg brukt som en finisher, eller som en del av treningsøktene mine. Den er morsom, effektiv og krever både kondisjon, styrke og eksplosivitet. 

Burpees to boxjump 

Slik gjør du: Du starter øvelsen med å gjøre en burpee ved siden av kassen som ender i et eksplosivt hopp opp på boksen. Burpees gjøres ved at du kommer fra stående posisjon, ned i bunnposisjon for armheving, magen er i gulvet, press deg så opp til topposisjon for armhevinger igjen. Med hendene fortsatt i bakken løfter du hoften eksplosivt og hopper med beina fram slik at du ender stående på huk. Avslutt øvelsen med et kraftfullt spensthopp – opp på kassen. 

Foto: Victoria Nevland for ShapeUp

Jeg bruker gjerne denne øvelsen som en del av en sirkel-økt, eller som en finisher etter styrkeøkt for bena. Kjører jeg øvelsen alene som en finisher så er det ofte 8-10 repetisjoner x 4 sett. Er det en del av en sirkel så gjør jeg så mange repetisjoner jeg har bestemt at skal gjøres på hver øvelse i sirkelen, og det varierer veldig. Test øvelsen og fortell meg gjerne hva du synes om den. Jeg håper dere liker den like godt som meg. 

Ha en nydelig søndag mine venner. Jeg blir her på sofaen i dag jeg. Har du tilfeldigvis et supert filmtips på lur, så sier jeg ikke nei takk til det. Gjerne en litt søt, koselig og happy film, eller en super fengslende action film. Alle tips mottas med stor takk <3

 

Smiiiil Maren 

 

15 kommentarer
    1. Ååå, god bedring! Her skal jeg lage boller!
      Det er ikke akkurat en happy søt film, men “stiller alice ” er en veldig fin film . Eller hva med “10 rules for sleeping around”. “The big wedding ” og “Age of adaline” som er på Netflix. God bedring.

    2. Ønsker deg masse bedring! Hatt omgangssyke i fire-fem dager denne uka og fortsatt slapp! Må nok bare bruke tiden til hjelp! <3

    3. Camilla: Jeg vurderer om jeg må svare på dem i et blogginnlegg heller, jeg skjønner bare ikke filming og redigering / klipping og legge ved musikk osv på film. Jeg er seriøst verdens mest håpløse på sånne ting :/ Unnskyld <3

    4. Kul øvelse! Elsk/hat forhold til burpees gjør de perfekte som finisher 😜 Filmforslag er The Intern. Den er koselig og passe morsom, til og med litt trist om man ser den når man er syk som jeg gjorde 😂 Den ligger på Netflix! Masse god bedring 🙂

    5. Den øvelsen er så bra! Bruker den mye i egen trening men også som finisher med kundene mine (ikke alltid like populært det, hehe) God bedring solstråla☀️

    6. Katrine: Nei disse er tatt på CrossFit Kvadraturen 🙂 super bra box som vi fikk lov å ta litt bilder på ifb med tre nye programmer til shapeUp

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg