Middagstips: Sunn Nachos

Jeg fikk så utrolig lyst på litt kosemat, og siden denne lysten inntraff midt i uken valgte jeg å gjøre en sunnere variant av nachos. Det er ikke noe mer hokus pokus enn av man velger litt sunnere råvarer, og har en frisk, fargerik salat til. 

Jeg gjorde noen små bytter som gjør at retten blir både mer næringsrik og mer mettende. Jeg byttet vanlig kjøttdeig med karbonadedeig, valgte en lettere variant av ost, og byttet ut tortilla chipsen med proteinchips. Rømmen ble byttet med kesam, og salsaen er en sukkerfri variant. Så enkelt kan det altså gjøres. Det var en salat til når jeg spiste dette, men den glemte jeg helt bort å ta bilde av. Jeg har så og si alltid noe frukt eller grønt til maten min, uansett hva jeg spiser. Pepsi max følte jeg var litt obligatorisk til denne typen middag. Jeg har blitt så hekta på Pepsi Max i boks, en vane jeg burde legge va meg snart, for dette kan bli dyrt i lengden.

I går fikk jeg en nydelig melding fra frisøren min, hvor hun spurte om jeg ikke hadde lyst å komme innom henne en tur og bare bli litt dullet med. Tenk at det går an å bli så skjønn. Jeg takket pent ja, og nå er jeg straks på vei til Jeanette på A-salong for en god kur og litt hårstell. (dette gjør Jeanette gratis, så da må det vel stå #spons)

Jeg føler meg så omgitt av omsorg og godhet om dagen, og det føles så godt. Takk for at det finnes så mange fine hunde-mennesker blant mine lesere som forstår denne sorgen og gir så enormt mye kjærlighet og støtte. Dere er fantastiske <3 I dag våknet jeg opp til en sms fra samme oppdretter som hadde Billy, der stod det at de har fått valper igjen, og at de har en valp til oss hvis vi er klare. Etter en liten prat her hjemme så er avgjørelsen tatt – vi er klare. Så om 10 uker kommer det en ny liten krabat til oss. Tårene renner når jeg tenker på det, savnet er enormt etter lille Billy min, men det at det kommer en ny liten skatt fra samme familien føles veldig godt. Puh, nå må jeg slutte med all denne griningen, hehe. Ting vil bli bra igjen, og nå vet vi at en ny liten valp er i ankomst, det er den beste trøst i verden. 

Håper dere får en fin torsdag mine venner. 

 

Smiiil Maren 

 

14 kommentarer
    1. Du har et så flott hjerte, Maren. Alle rundt deg er glade i deg!!! Kos deg med frisør og slapp av, nyt de små tingene og det er lov å kjenne på sorgen! Og så hyggelig at det kommer en ny valp til dere❤❤

    2. Så utrolig fint at det blir en ny valp:) Om 10 uker har nok mye av kulden forsvunnet og finnes vel ikke et mer perfekt tidspubkt å få valp på med tanke på tissetreningen og slikt:) Blir det samme navn? Samme blanding? Samme kjønn? 🙂 Jeg kommer alltid til å ha tispe når det gjelder hund, vet ikke hvorfor det har blitt sånn men men 🙂

    3. Kristin: Åå så søt du er som gleder deg på våres vegne. Det er virkelig fint, og det eneste som faktisk hjelper nå <3 men det er lenge til da, vi teller ned dager <3

    4. Hei 🙂 Hvis du er hektet på pepsimaks i boks vil jeg anbefale deg å impotere de for å få dem MYE billigere. Jeg drikker ikke brus, men foreldrene mine har holdt på med det en god stund nå.
      Link: http://yoolando.com

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg