Den nye hverdagen

Lave skuldre, god tid og nydelig frokost 

Det ble stille fra meg i går kveld. Jeg kom inn dørene hjemme etter drøye 15 timer på farten, og da var det ingenting energi igjen i denne skrotten. Det ble en dusj, litt mat og rett i seng. I dag er jeg uthvilt og klar for en ny dag i denne hektiske nye hverdagen min. Jeg jobber dobbelt om dagen, da jeg har opplæringsuke i ny jobb, samtidig som jeg har full uke med Pt-kunder, nye artikler for ShapeUp, planlegging av treningsreiser og andre prosjekter, og alt relatert til bloggen. Absolutt alle våkne timer utnyttes denne uken, og jeg kjenner at jeg tøyer strikken litt både på morgen og kveld ift våkne timer, og at det dessverre går kraftig utover antall timer søvn. Alt går for en periode, og som jeg har sagt før når det blir litt mye, så er det jo positive og gøye ting jeg får lov å drive med, og da er det utrolig hva man kan klare. Jeg koser meg med min nye hverdag, og etter denne opplæringsuken er over går jeg ned i en lavere stillingsprosent, og da blir det bedre tid til alt jeg ønsker å fylle hverdagen min med. 

I dag har jeg senvakt på sykehuset, og det betyr en rolig, avslappende og koselig morgen hjemme i sofakroken. God morgen Norge er på skjermen, og jeg koser meg med brødskiver, kaffe, frukt, juice og egg. Disse bildene tok jeg i helgen, men menyen i dag består av det samme, bare ikke like pent dandert. Brødet er emmer-brød, og det brødet har jeg blitt så glad i. Har noen av dere smakt det, eller kanskje prøvd å make med emmer-mel selv? Emmer en en svært gammel kornsort, og faktisk en av forfedrene til spelt. Emmer er rik på fiber, og lavt på fettinnhold. 

Nå skal jeg sitte her og ta igjen alt av mail, treningsprogrammer, kostholdsplaner og artikkelskriving denne morgenen, også håper jeg å rekke en mini treningsøkt før jeg skal tilbringe ettermiddagen og kvelden på jobb på sykehuset. 

Jeg håper dere har det fint, og at uken har vært bra så langt. Hva er dine planer denne onsdagen? 

 

Smiiiiil Maren 

 

14 kommentarer
    1. Du er en superhelt som står på! For en drivkraft, en indre motivasjon:) Du er utrolig flink og har en skikkelig stå-på-vilje:)
      Kollokviegruppa ble avlyst, så jeg benyttet sjansen til å sove litt lenger etter at typen dro i seks-tida. Skal passe nevøen min en times tid til broren min kommer hjem etterpå, ellers skal jeg lese ferdig to kapitler og trene senere:) Ha en fin dag:)

    2. på tredje bilde, brødskiva til venstre, ser det nesten ut som om det stikker ut en bit salami under syltetøyet hehe 😛 så er nok der Mathilde har det fra

    3. Du, hvor mange er det påmeldt treningsturen til deg og Pia? =) Jeg lurer på å sette meg på venteliste, men er litt nysgjerrig på om det er 15 jenter eller 30 liksom? =)

    4. Du er så flink og inspirerende både på treningsfronten, men også generelt! Ser virkelig opp til du Du må passe på å ikke slite deg helt ut, og du må ha masse masse lykke til i ny jobb, virker så gøy <3
      Ser du skriver treningsturer, og lurte på om du/dere skal ha noen fler turer? Den turen i april/mai passer veldig dårlig mtp eksamen, men har så lyst.
      Stor klem <3

    5. For et menneske du er. Du står på og finner ting du brenner for. Beundringsverdig. Jeg heier sånn på deg og bra at dette littfåtimer i døgnet bare er for en periode. Du er så flink , og klarer det du vil. Og så skal du få valp? Det er koselig da! Håper du har en bra vakt. Jeg kom hjem fra en litt rotete vakt, datasystemet klikket på sykehuset i dag så litt kaotiske tilstander hos oss. Men men. Da blir det deilig med en liten trenings økt før Farmen kjendis og sofaen kaller!!
      Hilsen Anja

    6. Så utrolig inspirerende du er Maren ! Du jobber og står på, er der for alle 🙂 Husk å ta vare på deg selv også <3 Selv om du gjør ting du liner, så er det viktig å puste mellom slagene og holde av litt tid til å gjøre avslappende ting for DEG ! Søvn har så utrolig mye å si 🙂

    7. Du tar så fine bilder og du inspirer meg veldig til å bli bedre til å spise ett mer variert kosthold 🙂 hva jobber du med på sykehuset`?

    8. kjæære flotte Maren!!❤️
      Kunne skrevet mange ord om hvor flott du er, for det er du virkelig!!! Men i en travel hverdag skal jeg prøve å roe meg ned hihi:* 😀
      Jeg går sykepleien nå og har såå lyst å jobbe på sykehus når jeg er ferdig!! Hvilken avdeling jobber du på og hvordan er det? Trenger absolutt ikke svare om du ikke ønsker å dele hvor 🙂
      Ha en riktig fin dag videre!! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg