COVERGIRL

På mandag kommer det nytt ShapeUp i bladhyllene, og abonnenter har nok allerede fått det i postkassen. Det er alltid stas når ShapeUp dumper ned i postkassen, men denne måneden er det litt ekstra stas, denne måneden er det nemlig et kjent fjes på forsiden. Jeg har vært så heldig å få lov å brette ut mitt bredeste smil på forsiden av Norges største treningsmagasin, og det føles bare helt ubeskrivelig kult. 

Jeg har hatt æren av å være Covergirl én gang tidligere, og synes det er fantastisk gøy at jeg nå fikk muligheten igjen. Det som også er litt ekstra morsomt er at bildet er tatt av min flinke faste fotograf Victoria Nevland, og når bildet ble tatt ante vi overhode ikke at det skulle pryde en forside. Hår, sminke og alt er gjort på 5 minutter hjemme på mitt eget bad, klærne er noe jeg fant i en fei like før vi skulle starte, og alt er veldig tilfeldig og enkelt. Det er i grunn det jeg liker med det, det er så vanlig og normalt på en måte. Et avslappet og positivt bilde, hvor hovedfokuset ligger på ansiktet, et ansikt hvor både øyne og munnen smiler. For meg oser bilde av treningsglede og kun det. Glem prestasjon og krav, kjas og mas. Glem kroppspress, fettprosent og muskler. Se på smilet, og tenk på gleden ved fysisk aktivitet, for det er nemlig akkurat det jeg prøver å formidle her.

Det er i grunn det jeg forsøker å formdile hver eneste dag her på bloggen, og i alle mine sosiale kanaler. Rett og slett bare hvor fordømrade heldige vi er som har en kropp som funker, som er frisk, sterk og vital. Fy flate så godt det er med en kropp som fungerer, og jeg har et så sterkt ønske om at det skal få lov å være hovedfokuset. Kan vi ikke vær så snill å roe litt ned på hvordan ting ser ut hele tiden, også heller snakke litt mer om hvor kult det er at denne kroppen vår er satt sammen på en så fantastisk måte at den kan både hoppe, krype, danse, gå, løpe og så mye mye mer. 

Jeg sa en gang i et intervju for snart 3 år siden “jeg ønsker å motivere, ikke provosere” og det står jeg for enda. Jeg håper bådet forsidebildet, og treningsprogrammet jeg har delt inne i bladet kan være med på å motivere deg til en glad og positiv treningshverdag, hvor hovedfokuset ligger gleden ved å ha en aktiv livsstil.  

 

Smiiiiil Maren 

 

7 kommentarer
    1. For et flott bilde – og jeg likte dette blogginnhoødet veldig godt – jeg er HELT enig med deg – BRA MAREN

    2. Sitter på vakt med en kopp te, og blei så glad da eg så på instagram at du hadde et nytt innlegg.
      Utroligt fint bilde, med et flott smil. Håper du får en fin helg 😊

    3. Hei Maren, det er første gang jeg kommenterer på bloggen din selv om jeg stadig er innom. Jeg er så veldig enig i det du skriver, og jeg tror vi alle har godt av å ta et skritt tilbake og huske på at det viktigste er at kroppen fungerer som den skal, ikke at man passer størrelse XS.
      Dette er blitt en kjepphest for meg etter at jeg rakte ut for en stygg ulykke for et års tid siden og knuste en ankel. Man får liksom et litt annet perspektiv på ting når man må lære å gå på nytt. Etter mye trening og jobbing med PT begynner kroppen å nærme seg 90% igjen. Jeg kan fortsatt ikke hoppe, danse og løpe – men kanskje i løpet av året.
      Stå på, Maren, og frem et sunt og viktig budskap!

    4. For et flott og perfekt innlegg, Maren. Det du skriver er virkelig det viktigste og jeg ser også på det som det viktigste. Som helsearbeider ser man så mange ulike skjebner og sykdommer, og man bør virkelig være takknemlig for at man er frisk og har en kropp som fungerer. Men, allikevel må jeg ta meg i, hver bidige dag at jeg faktisk tenker på sånne “bikini fitness ” folk og diett. Og at jeg ergrer meg over å ha litt store lår etc.. og det er så irriterende . Tenker ofte at jeg ikke er bra nok og tenk om jeg bare hadde litt mer muskler og mindre kropp. Derfor er det så godt å lese dine innlegg, Maren. Der får hodet på rett plass av og til, og det trenger jeg så sårt, og mange andre også tror jeg.. Takk. Hilsen en kanskje litt ærlig og dum Anja 😀

    5. Det er så gøy å se!! Du stråler virkelig av treningsglede på bildene når du trener, fantastisk motiverende er du:D

    6. Nettopp dette coverbildet er det jeg liker med shape up! De kunne lett valgt å bruke et bilde hvor du stod i shorts og sportsbh og flashet sixpacken, men istedenfor velger de et bilde hvor kroppen “forsvinner” og fokuset er på ei flott og treningsglad jente. Tommel opp.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg