Sunne pannekaker på menyen

Healthy Carrot Pancakes

I går lagde jeg disse deilighetene til frokost, og nå kribler det i fingrene etter å få delt dem med dere. Pannekaker er en super ting, spesielt til alle dem som ønsker å spise sunnere, men som samtidig liker å kose seg. Det er bare tull at sunn mat er kjedelig, det gjelder bare å være litt kreativ, og sette sammen sunne ingredienser på ulike måter. Hovedingrediensene i disse er faktisk gulrot, og derfor har de den nydelige fargen. 

Du trenger: 

  • Speltmel
  • 2 egg 
  • 4 gulrøtter 
  • 1 ts bakepulver
  • 2 ss cottage cheese
  • 2 ss kesam
  • Sukrin & kanel
  • 1 ss smør eller olje 

Slik gjør du: 

Kok gulrøttene til de er møre, hell av vannet. Finn frem en bakebolle, og ha de andre ingrediensene i den. Rør godt sammen. Tilsett så gulrøttene, og bruk en stavmikser til en jevn fin røre. Tilsett litt vann om nødvendig. Finn frem stekepannen, og skru godt opp på varmen. Så er det bare å steke pannekakene.

Et lite tips er å lage dobbel røre, og steke opp en haug av pannekaker kvelden før. På den måten har du klar frokostpannekaker til hele familien dagen etter, til å ha med som lunsj, eller pannekaker som står klar i kjøleskapet når barna kommer skrubbsultne hjem fra skolen, og det er en liten stund til middag. Røren kan også stå i kjøleskapet, slik at det bare er å steke opp når enn du ønsker. 

Jeg koste meg med en stor kopp vanilje-latte til, og i tillegg prøvde jeg meg på en ny type grøt. Den ble en super suksess, og oppskriften på den kommer i morgen. Det er bare å glede seg! 

 

Smiiiil Maren 

 

17 kommentarer
    1. Heia 🙂 jeg bare lurte på når du legger ut oppskrifter som dette på div pannekaker og vafler el. Er det til 1 person, eller flere? vet at det avhenger av kaloribehovet til den enkelte, men om dette er en porsjon til deg?

    2. Du som løper/er i aktivitet ute på vinter/høst, har du noen gode tips til løpejakker som varmer litt og har god bevegelighet?
      🙂

    3. Lise: Det er som oftest bare til meg 🙂 men jeg spiser jo så mye jeg orker, også sparer jeg bare resten. bestemmer meg ikke før jeg lager hvor mye jeg skal spise, det kommer jo helt ann på hvor sulten jeg er 🙂

    4. Så gøy 😀 Da legger jeg inn ønske om varm løpetights også 😀 det beste jeg har kommet til er stilongs under vanlig tights. Har et par dyre vintertights fra 2xu, men synes ikke de er varme nok.
      Gleder med til innlegg 🙂

    5. Disse var helt himmelske! Har laget dem flere ganger etter at jeg fant din oppskrift! Men et spørsmål: hvordan får du dem helt gjennomstekte uten at de svir seg på utsiden? Jeg pleier å steke dem på middels varme, men når de er ferdige på utsiden er de fremdeles ofte ganske deigete på innsiden..

    6. Julie: Nei vet ikke, det er liksom ikke noe problem. Jeg steker på ganske sterk varme, men de er ikke så tykke da, kanskje det har noe med det å gjøre? ikke gi deg <3 herlig at du også liker oppskriften, jeg er helt hekta på dem selv 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg