Kvelden før kvelden

Julegenseren er på, alle gaver er fikset, og alt er under kontroll. Jeg har pakket alle tingene mine og flyttet hjem til familien for julen. I skrivende stund sitter jeg i myke koseklær, momser på pepperkaker og klementiner. Vi har akkurat pyntet juletreet og sett på Grevinnen og Hovmesteren.

Jeg føler på en helt ubeskrivelig god følelse av lykke. Ikke bare lykke, men også trygghet, kjærlighet og nærhet. Det er virkelig ingenting i hele verden som er så koselig som kvelden før kvelden. Treet pyntes, bordet dekkes til morgendagens julemiddag, alle er sammen og stemningen er så lun og god. Jeg kjenner på en barnslig lykke ved alt dette med jul. Det er så koselig, og så stas. Jeg har sett at det ligger en søt liten julegave på sengen min, og fikk beskjed om at dette var en morgen-julegave. Har dere hørt noe så koselig? Julehefter er også handlet inn, og kakeboksene er fylt til randen. Nei vet dere hva – nå kan jeg ikke bli mer klar for julekvelden. 

Før noen nevner det, så ja knærne på buksen min er tynnslitt og lyser hvitt mot kamera. hihi. Sånn blir det når man har verdens skjønneste tantebarn som man er så heldig å få lov å krype rundt på gulvet med, og være en del av deres lek. Jeg smiler når jeg ser det, for det er et resultat av noe utrolig hyggelig. 

Nå skal jeg legge bort macen igjen og bare nyte hver eneste lille minutt av denne kvelden. Jeg hadde i grunn bare lyst å titte innom og ønske dere alle en riktig god jul. Jeg håper hver og en av dere får en helt nydelig julekveld. Kos dere, senk skuldrene og virkelig nyt disse juledagene. Det er et helt år til neste gang. 

 

Stor juleklem fra Maren 

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg