Det viktigste i livet

For meg er tid og tilstedeværelse noe av det aller viktigste jeg har i livet mitt. Jeg har selv jobbet mye med dette, og spesielt med sist nevnte. Jeg lever som oftest et par hakk lenger frem i tid. Jeg styrer, stresser og tenker på alt jeg skal huske, rekke, fikse og ordne. Jeg kan grue meg og bekymre meg for ting som skal skje langt frem. Jeg er rett og slett litt dårlig på å kun være her og nå, i dette ene øyeblikket. Når vi først er i gang med innrømmelse og bekjennelser så kan jeg jo også dele at jeg er fæl på å være på mobilen og sosiale medier. Jeg er konstant på, og det har gått så langt at det nærmest går på autopilot å sjekke innom alle sosiale kanaler hyppig gjennom dagen. Jeg logger liksom aldri av. Heldigvis fokuseres det mye på dette med å være tilstede akkurat nå i julen, og jeg ønsker å være med å forsterke dette, spesielt for barnas del. Jeg er selv tante til to små nydelige barn, og det skjærer i hjertet mitt å tenke på at de skal føle seg oversett til fordel for sosiale medier. 

Denne julen skal bli annerledes, jeg skal gå inn for å virkelig være tilstede sammen med familien min, nyte hvert eneste lille deilige juleøyeblikk sammen med mine kjære. Blir noe tatt bilde av så er det fint, og gjør det ikke, så gjør det overhode ingenting. Jeg har bildene lagret inni meg, i hjerteboka, som en god venn av meg så fint kalte det. “Alle de fine bildene jeg opplever lagrer jeg i hjerteboka” sa hun. Har dere hørt noe så fint? Jeg vil også bli flinkere på å lagre bilder og øyeblikk i hjerteboka mi, og ikke kun på Snapchat, Instagram og Facebook. 

Så nå reiser jeg meg opp, og sier så høyt og tydelig jeg bare kan til hver og en av dere. Vær så snill å bli med meg på å fokusere på tilstedeværelse og kvalitetstid denne julen. Vær tilstede med dine kjære, og virkelig ta innover deg alle de fine stundene. Dette var min lille førjuls-oppfordring, og jeg håper så inderlig dere tar den til dere. Løft blikket, legg ned telefonen, og nyt juletiden. Med det ønsker jeg dere en magisk jul, fylt med masse glede, tilstedeværelse og kjærlighet. 

 

Juleklem fra Maren 

 

7 kommentarer
    1. TAKK for motivasjon til å være mere tilstede selv! Blir inspirert av deg på så mange ting, og synes spesielt det er fint at du viser den siden med at ikke alltid trenignslysten er der og at du ikke alltid gjennomfører planen 🙂 God jul! Nyt den, så gleder jeg meg til å lese flere gode innlegg fremover <3

    2. Hannah: Selvfølgelig, han fikk hårvoks, questbarer, sokker, flaxlodd, treningsklær, gavekort på diverse, julehefter (donald blader osv), tskjorte osv 🙂

    3. Viktig innlegg – er så lett å glemme fokuset på familie og kos når telefonen tar over. Hvor er skjerfet ditt fra forresten? Var kjempefint 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg