Breakfast bowl

My favorite meal of the day

Jeg elsker frokost, og koser meg så når jeg kan bruke tid hjemme på morgenen, og lage en frokosskål slik som dette. I min skål er det blåbær, Sharon kuttet i biter, bananskiver, cottage cheese, vanilje 0,0% yoplait yoghurt og usaltet nøttemix. Kombinasjonen er helt magisk, og jeg nyter virkelig denne frokosten. Den inneholder også absolutt alt jeg trenger. Godt med proteiner fra cottage cheesen, karbohydrater fra frukt, rosiner/tørket frukt og bær, og sunne fettsyrer fra nøttene. Alt i en skål, og det beste av alt – det smaker helt himmelsk. 

Jeg har laget denne typen frokost så mange ganger at det går på automatikk, og tar kortere tid enn å lage en brødskive. Jeg har faktisk laget en egen tagg på Instagram for denne skålen, det sier litt om hvor ofte jeg spiser den. hehe. Jeg lager alltid litt ulike varianter, og dere finner alle sammen under #marenskåla. All mat jeg lager og legger ut på sosiale medier legger jeg ut under #marenmat på Instagram så der finner dere også masse snacks. 

Nøttemiksen uten salt og med tørket frukt er helt genial. Jeg har en stor pose av denne stående hjemme, også fyller jeg en liten pose som jeg har med meg i vesken. Det er en lifesaver når det går lenge uten mat, eller energien daler utover dagen. En rask og enkel quickfix, eller brannslukker som jeg liker å kalle det. De store posene med nøtter og tørket frukt er litt dyre, men det er ofte tilbud på dem, så da hamstrer jeg noen ekstra poser. 

Nå skal jeg straks løpe til jobb. Ukens siste arbeidsdag før helg, og det er alltid en god følelse. Denne helgen skal jeg faktisk jobbe, men helg er helg uansett, og jeg får alltid en god helgefølelse selv om jeg må jobbe litt. 

Hva er deres planer for helgen? 

 

Smiiiil Maren 

 

7 kommentarer
    1. Synes denne marenskåla di ser like fortryllende ut hver gang du legger ut bilder mmm!<3 Skulle bare ønske jeg var en større fan av CC haha!
      Min favoritt frokost er definitivt havregrøt hvor jeg moser en banan og blander denne inn! Pleier som regel å lage denne frokosten dager hvor jeg har enten fri, eller begynner litt senere på skolen slik jeg har god tid til å nyte frokosten!
      Jeg er også i tillegg fan av den usaltet nøttemixen du nevner, men er også sykt glad i mandler og har blitt kjempe hektet på Polly sine ovnsristet mandler, som er ristet uten olje! Minner meg så mye om brente mandler!
      Ha en fortryllende og vakker fredag!

    2. Har akkurat løpt 4×4, sitter nå å spiser en sånn skål, bare at jeg har cottage cheese, skyr blåbær, vanilje yoplait, mandler, grønne epler og bringebær 🙂 Skal jobbe i helga jeg også, håper du får en fin helg! 🙂

    3. Store nøtte- og fruktposer er jo ikke dyre i det hele tatt, om du handler på Rema eller Kiwi! Rema har sitt eget merke, og Kiwi har first price. Koster rundt 35 kr for 600 gram! Og de er helt usaltet og kjempegode! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg