Et smart treningstips

Den siste tiden har jeg gjort noen litt artige intervjuer i ulike medier. Jeg fikk sakt noen ord om trenings-apper i VG partnerstudio, og den saken tenkte jeg i grunn var fin å dele med dere. Dette er nemlig en fiffig liten sak som er genial å bruke i egen trening. Spesielt for dere som trener hjemme, så er dette helt supert. 

Bilde tatt av Victoria Nevland, gjengitt fra VG.no

«HIIT Workout Timer», gratis i App Store (flere liknende applikasjoner er tilgjengelig i både App Store og Google Play)

Maren Erdvik, som er personlig trener, sykepleier og skriver treningsbloggen «Fitliving», forklarer at hun ikke har hatt for vane å bruke applikasjoner på trening ? men at hun for noen måneder siden fikk øynene opp for appen «HIIT Workout Timer».

– Det er en intervall-timer som jeg kan stille inn på å ta tiden på ulike intervaller og pauser. Jeg bruker den mye når jeg kjører typiske styrke-sirkeltreninger med høy intensitet, hvor jeg for eksempel jobber i 45 sekunder og har pause i 15 sekunder. Da stiller jeg inn dette i appen, og den gir meg klar og tydelig beskjed når 45 sekunder er over, og når 15 sekunders pause er over, sier Erdvik, og legger til: – En genial og fiffig liten sak som gjør at jeg har full kontroll på intervalltreningen min.

Hun forklarer at flere hun kjenner bruker liknende applikasjoner, og at det finnes mange forskjellige varianter som er mer brukervennlige enn å bruke stoppeklokke under intervall-økter. 

Det var flere “treningseksperter” som uttalte seg om sine favoritt treningsapper, og dere kan lese hele saken HER. 

Jeg har laget en litt morsom treningsøkt til dere, hvor jeg bruker denne appen. I helgen skal jeg ta bilder, og aller helst få filmet litt fra denne økten og dele den med dere. Nå skal jeg straks løpe ut døren for å møte dagens første PTkunde. Jeg er litt off my game i dag kjenner jeg, halsen er litt sår og kroppen slapp. Jeg har overhode ikke tid til noe sykdom nå, så er her det bare å kle godt på seg, og dure på med ingefær te og super-juice for alle penga. Heldigvis går jeg forbi Will I juice på vei til jobb, så jeg satser på å rekke innom der for en liten ingefær shot i løpet av dagen. 

Er alt bra med dere mine venner? Jeg håper dere er friske og raske. 

 

Smiiiil Maren 

 

11 kommentarer
    1. Endelig frisk, og da begynner jeg selvfølgelig med nattevakt. Huff. Første nattevakt. Vi har akkurat gått over til 3delt turnus, så nå blir det spennende. Usikker på hvordan jeg skal legge opp dagen. Hehe.

    2. Angående treningscamp uken i Rhodos neste år, jeg har veldig lyst å være med på dette!! Men så lurte jeg på om det kanskje var muligheter for å kunne betale beløpet for turen i flere omganger? Ikke alt på en gang lixm men F.eks delt det opp i tre?:))

    3. Har en skikkelig hanglende form for tiden. Jeg blir liksom ikke ordentlig syk, bare lott, på en måte. Det er sykt frustrerende. Er midt i eksamensoppkjøringen og har søren meg ikke tid til det! Jeg kjøpte flytende jern og vitaminer med bla. B12 og B6, så jeg håper at energien kommer tilbake. Ha en nydelig dag!

    4. Malin: Hei Main 🙂 Så gøy <3 Det fungerer slik at når du bestiller turen vil du motta en bekreftelse fra Ving. En uke senere er det forfall på et depositum på kr 2000 pr pers. Resterende beløp må betales før 42 dager før avreise.

    5. anja: Åå lykke til med nattevakt Anja, det kommer nok til å gå så fint <3 Ang mail så skal jeg svare deg nå med det samme, beklager det tok litt tid, måtte sjekke opp litt info med Ving 🙂

    6. Kristin Haugen Granli: Ååå jeg forstår så godt hva du mener, går rundt på sammen måten selv. Ikke i toppform,men heller ikke ordentlig syk liksom. Så frustrende. Får håpe vi blir kvitt shiten snart begge to 🙂

    7. Er så dumt at den treningscampen er når skolen enda er… har lyst å være med men da kan det være jeg risikerer å ikke få tatt eksamen..

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg