Lek med maten din

Pære-pinnsvin & Kiwi-skilpadde 

Jeg fikk alltid høre som liten at jeg ikke skulle leke med maten min, men nå er det akkurat det jeg har gjort. I går hadde jeg litt ledig tid, og fant ut at jeg hadde lyst å prøve meg på å lage noe litt annerledes og gøy. Jeg elsker frukt, og spiser mye av det. Dessverre er det slik at mange ikke får i seg nok frukt og grønt, og da tenkte jeg at kanskje det kan hjelpe, spesielt for barn, hvis man lager det litt morsomt? 

I går ble det altså pære-pinsvin og kiwi skilpadder. Pinner med blåbær er her bare “mat til dyrene”, men ved å fylle pinnen helt ut, og sette på et par øyne, og kanskje et par følehorn, så har du en super fin blåbær-larve. Her er det kun kreativiteten som setter grenser. Dette tok slettes ikke lang tid å lage, og hvis det fører til økt inntak av frukt og grønt så er det jo absolutt verd den lille ekstra innsatsen. Lager du dette til barn ville jeg kanskje byttet ut pepperkorn med noe annet. 

Til pære-pinsvinet brukte jeg: 

  • En stor pære
  • Tannpirkere ( uten smak )
  • Pepperkorn til øyne 

Til skilpaddene brukte jeg:

  • En kiwi som jeg skrelte og delte i to 
  • 3 druer pr skilpadde
  • Pepperkorn til øyne  

Håper dere synes dette var en litt morsom ide. Kanskje du har lyst å teste det ut til dine barn, eller på neste venninnekveld? Jeg har flere artige frukt og grønnsaksdyr på lager, og gleder meg til å vise dere enda flere. 

Nå skal jeg legge bort macen og fortsette med oppussing  av leilighet. Det er ikke ofte jeg er oppe kl 07 på en søndag, men her gjelder det å utnytte dagen, og få gjort mest mulig før en hektisk ny uke starter.  Har dere forresten husket å stille klokken? 

 

Smiiiil Maren 

 

9 kommentarer
    1. Å så utrolig koselig 🙂 det skal jeg prøve neste gang tantebarna kommer på besøk, eller lage og ta med på jobb til lucnhpausen – he he det hadde vært gøy 🙂

    2. Så gøy! Jeg var også oppe tidlig idag. Er strålende vær her og jeg gledet meg til morgenkaffen. Jeg ser på en skikkelig kosefilm på Netflix og gleder meg til resten av dagen. Tenkte faktisk på deg og Kristina idag tidlig da jrg hørte om strobrannen i Kristiansand. Håper alt er bra med dere og deres!
      Ha en koselig dag.

    3. anja: Så god du er, skjønne skjønne Anja <3 Det går bra med oss! Brannen var i sentrum, hvor vi begge bor, men heldigvis et stykke unna. KA bor nærmere enn meg, men likevel ikke så nær at det var noen fare. brannvesenet fikk heldigvis kontroll over brannen før den fikk spredt seg så voldtsomt. Huff og huff, skumle greier. Tusen takk for omtanke <3 ønsker deg en nydelig søndag 🙂

    4. Knall stilige bilder 😀
      Jeg lurer på en ting – jeg har planer om å kjøpe Polar M 400, men lurer på om det går ann å svømme og dusje med den uten at den blir ødelagt? 🙂

    5. karin: Da må du nesten lese på nettsiden 🙂 Eller sende en mail til polar. Jeg har aldri testet den klokken. Min V800 kan jeg svømme og dusje med, jeg har til og med ( ved en feiltagelse ) kjørt den en runde i vaskemaskinen, og det gikk helt fint 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg