Kom i form – hvor som helst

Full body workout 

Jeg benytter en hver mulighet til å få frem mitt budskap om at trening kan gjøres hvor som helst. Herom dagen fikk jeg en utfordring av en kunde mens vi gikk å skravlet på vei ut etter en PT-time. Vi kom til bakgården bak treningssenteret, og da spurte hun om jeg virkelig mente at det gikk an å få en god treningsøkt overalt, selv i en skitten bakgård. Så da var det jo bare en ting å gjøre, ta det som en utfordring og sette opp en fullkropp styrkeøkt i bakgården. Challenge accepted! 

Økten gjennomføres med ti repetisjoner av hver øvelse, etter hverandre i en sirkel, uten pause. Etter alle øvelsene er gjort ti ganger, tar du en 1-2 minutters pause, før du kjører på med en ny runde med ti rep pr øvelse. Totalt fire runder. 

Øvelsene er som følger:

  • Pullups 
  • Pushups
  • Dips
  • Boxjumps
  • Bulgarsk utfall
  • Step-ups

Håndstående er bare for lek, men finn gjerne en vegg og øv litt på håndstående hvis du har tid til overs. Øvelse gjør mester, og mengdetrening er hemmeligheten. 

Jeg synes dette var en morsom utfordring, og økten ble jo virkelig god. Hurra for kule kunder med spenstige utfordringer. Test gjerne økten, eller bruk dette som inspirasjon til å se at trening kan gjøres overalt – uansett hvor du er. Det handler bare om å se mulighetene, og tenke litt kreativt. 

Tar du utfordringen med å lage en annerledes treningsøkt, utenfor treningsrommet? 

 

Smiiiil Maren

 

Ps: Vinnerene av hjemmetrening utstyr er: Anja, Sofie KE og Tonje S. Dere har alle fått mail. Gratulerer <3 

18 kommentarer
    1. Tusen takk, Maren! Jeg liker veldig godt å bruke tømmerstokker. Dvs hoppe over også lignende. Både styrke og intervaller!
      Hilsen Anja

    2. Hei,
      jeg har lagt merke til at du har en veldig fin treningsstil, samt en veldig fin hverdagsstil.
      På et innlegg for en stund siden så jeg at du hadde på deg et par Acne-sko og lurer på hvor i Kristiansand du kjøpte dem?

    3. Hei fine du <3 Jeg mener jeg har lest at når du tar bulgarske utfall, skal foten du har i gulvet være i 90 grader, og at kneet ikke skal over tærne. Jeg har lagt merke til at det er flere som ikke har foten bøyd i 90 grader, og blir litt usikker på teknikken. Hva er riktig? 🙂

    4. Kristin: På bildet er jeg litt i en mellomposisjon, jeg går lenger ned enn vist på bildet. Så langt ned at kneet nesten er i bakken. Kne over tær er en “regel” men det er litt misvisende , for så lenge du ikke har skader eller vondter er det ikke farlig at kneet går litt over tærne :):) Takk for bra spørsmål <3

    5. Jeg liker slike tips veldig godt, Maren! Jeg har god tilgang til treningsapparater, men det er overraskende ofte at man er steder hvor man bare har egen kroppsvekt å trene med (på hytta, på ferie, på jobb…), og da er slike tips gull verdt. Jeg er stadig på utkikk etter trapper etter at du har vist hvor mye man kan få gjort i en trapp! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg