Jobber mot nye mål

Work in progress

Endelig fikk jeg tatt bilder av min styrkeøkt med fokus på overkropp, og nå kan jeg endelig dele den med dere. I går var jeg ute på tur i Baneheia med en god venninne, og etter turen dro jeg innom Solsiden for å jobbe litt, og forberede den kommende uken med PTkunder. Når jeg først var på senteret fikk jeg unnagjort et par øvelser også, og flere av disse stod på planen.

Jeg har alltid vært glad i baseøvelser, og i det siste har benkpress blitt en fast del av programmet mitt. Jeg jobber gradvis med styrken, og ligger nå på 5×5 på 45 kg. Jeg har et mål om én rep på 55 kg. Benkpress er en litt uvant og ny øvelse for meg, og med en tidligere skulderskade liggende rimelig latent, så velger jeg å jobbe meg sakte men sikkert mot målet. 

Hele overkroppsøkten så slik ut: 

  • Benkpress 5×5
  • Brystpress 10×4
  • Pushups mot benk 12×4
  • Pullups 6-5-4-3-2-1 repetisjoner x 2 
  • Nedtrekk 8×3
  • Sittende roing 8×3
  • Biceps curl med hantler 10×3

Pull-upsene begynner endelig å komme tilbake, og det er utrolig gøy. De er enda tunge som bly, og jeg kan fremdeles ikke forstå hvordan jeg lå på over 10 repetisjoner her like før sommeren. Jeg fokuserer ikke så mye på hvor jeg har vært, men retter heller all energien mot den jobben jeg legger ned nå, og mine fremtidige mål. Flere av dere har etterspurt et innlegg om pullups, og det skal jeg selvfølgelig få laget til dere. 

I dag skal jeg sitte å jobbe en god del timer, og kjenner at jeg virkelig gleder meg til en pause halvveis i dagen med en treningsøkt. Jeg har ikke bestemt meg om det blir en økt på treningsenteret eller en god tur utendørs. Jeg tenker at jeg må kjenne litt på hvor tung jeg er i hodet av å sitte inne foran macen, erfaringsmessig frister det mer med en tur ut enn trening inne på slike dager. I kveld blir det kvalitetstid med kjæresten, og kanskje en rask tur innom familien. Ingen søndag uten litt familietid. De har vært bortreist i noen dager, og jeg gleder meg til å se dem igjen. 

Hva står på din søndagsplan? 

 

Smiiiil Maren 

 

4 kommentarer
    1. Hva mener du med 6-5-4-3-2-1 repetisjoner x 2?
      Tok du totalt 12 sett? Jeg er så og si helt ferdig etter 4 uansett om jeg løfter lett eller tungt!

    2. Et innlegg om pullups høres interessant ut! Det er min “drøm” å få til.. Jeg greier såvidt negative pullups 🙁 Og føler meg ellers ganske sterk, men denne øvelsen får jeg liksom ikke til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg