En titt inn i mitt kjøleskap

All my favorite foods

Er det bare meg som er nyskjerrig på hva folk har i kjøleskapet sitt? Jeg synes det er så gøy å se hva folk har fylt kjøleskapet sitt med, hva de liker og hva de spiser mest av. Nå er det lenge siden jeg har delt mitt eget kjøleskap med dere, så jeg følte det var på tide med en liten oppdatering. Nå skal det sies at jeg har ryddet i kjøleskapet før bildet ble tatt. Jeg kastet den halvråtne paprikaen som lå der, og tok bort boksen med gamle middagsrester og slikt. For tro meg, vi har alle litt rot i kjøleskapet vårt. Det at jeg fant ut at jeg skulle dele dette med dere i dag, gjorde at jeg fikk tatt en liten opprydning, og det var veldig deilig. 

Kjøleskapet mitt består av de matvarene jeg spiser mest av. Karbonadedeig, egg, skinke, ost, meieriprodukter, melk, brus, vann, energidrikker, og masse masse frukt og grønnsaker. Det er også litt questbarer, og et par propud på lur. Dette innholdet er veldig representativt for matvarer jeg så og si alltid har tilgjengelig. Utenom varene kjøleskapet, så har jeg alltid knekkebrød, fullkornsris, havregryn, lomper og proteinpulver i skuffer og skap. Sukrin, og diverse krydderier går det også mye av. Favorittene er kanel, havsalt, grovkornet pepper, natvigs og fiskekrydder. I frysen har jeg blant annet laks, ferdig oppkuttet speltbrød, ulike poser med wok, og kyllingfileter. 

Nå vil jeg gjerne høre fra dere. Hvilke 5 ting har du alltid tilgjengelig i kjøleskap og/eller skuffer og skap? Jeg gleder meg til å lese svarene deres. 

 

Smiiiil Maren 

 

37 kommentarer
    1. Har ALLTID bananer tilgjengelig, og har spist minst 1-2 hver eneste dag så lenge jeg kan huske..
      Også viktig med havregryn, nøtter, makrell og cottage cheese! 🙂 Selvfølgelig mye mer som er viktig, men dette var 5 ting.

    2. hvorfor har du lettvarianter av alt? lettost, light smør osv? de vanlige variantene er jo mye mer næring i og sunnere samt mindre prosessert 🙂

    3. Har du questbarer i kjøleskapet??:O Blir dem ikke harde da, godt å spise dem slik? Jeg elsker når dem er skikkelig mye jeg Mmm!!<3

    4. Malin: Jeg har 3 esker i skapet også 😛 hihi. huff, skremmende avhengig! Disse er i kjøleskapet også tar jeg de med meg i baggen når jeg er på farten, da er de myke når jeg skal spise dem 😀

    5. Jeg må alltid ha skyr, mager cottage cheese, blåbær, kyllingskinke, double 0 vanilje og riskaker hjemme! Spiser veldig ensformig (vet det kkke er bra) men det er så godt og jeg har aldri lyst på så mye annet.. BCAA er også noe det går mye av før trening + propud som er såå gode!! Og endelig har de kommet i noen matbutikker yees!!

    6. Jeg har ALLTID cottage cheese og Yoplait vanilje! 😍😍 Og egg og gulerøtter. Som oftest også skinke/kyllingpålegg/hamburgerrygg 🙂 Har du smakt smøret fra Berit Nordstrand med kokosolje? Supergodt! Anbefales på knekkebrød og ost og skinke 😏🤗

    7. Jeg har alltid peanøttsmør, egg, havregryn, proteinpulver og gresk yoghurt. Så kan jeg alltid mikse sammen noe enkelt når tiden ikke helt strekker til 🙂
      Og du har et VELDIG ryddig kjøleskap, haha. Mitt ser sånn ut 1 gang i måneden, maks…

    8. Jeg MÅ ha bananer, Pepsi Max, havregryn, soyaprotein og svarte bønner i hus til enhver tid, haha! Og masse grønnsaker og frukt selvsagt 😀

    9. Jeg har alltid kyllingpostei, poteter, cottagecheese, vanilje yougert og makrell i tomat.
      Ønska jeg også hadde ett så ryddig kjøleskap, bor med 3 andre i kollektiv som ikke klarer å holde orden, hehe

    10. Jeg har veldig mye av det samme som deg, faktisk! Mine topp 3 must-haves er nok havregryn, egg og kaffe! Haha, med de tre tingene, kommer jeg veldig langt <3
      Bananer, cottage cheese og grønnsaker er også ting jeg ALLTID må ha <3

    11. Har ALLTID: Skyr med kaffe og vanilje, kyllingskinke, ost, pepsi max, egg og makrell! Bruker så syyykt mye penger i mnd på mat🙈 …og red bull🙏🏻

    12. Havregryn, skummet melk, egg, cottage cheese og eple! Da er havregrøtsfrokosten reddet og jeg er garantert en god start på dagen 😍

    13. MÅ alltid ha cottage cheese, sukkerfri syltetøy, brunost, kalkun-/skinkepålegg, og philadelphia ost 😀 Ellers liker jeg veldig godt å fylle på med litt mer også da, hehe! Eeelsker når jeg har så mye pålegg og mat i kjøleskapet at jeg bare kan velge og vrake hva jeg har lyst å spise, hihi 😀

    14. Glemte det viktigste! Drømmelett😊 Fantastisk på tacoen og ikke like sur som annen rømme, helt fantastisk 😊

    15. Utrolig ryddig kjøleskap 🙂 Elsker den BCAA drikken men synes det blir for dyrt å drikke det hver dag så blir mest en gang i blant. De 5 tingene jeg alltid har tilgjengelig er egg, kalkunfilet, ost, skyr, protein og salatingredienser 🙂

    16. Jeg mååå ha hjemmelaget kakao hver morgen. Utover det er epler, banan,yougurt, egg og fryste bær (til smoothie) et must 😃

    17. I kjøleskapet mitt finner man alltid alltid gulrøtter. Spiser over 1 kg i uka, det er ikke tull engang. Ellers har jeg egg, melk, makrell i tomat, og så brunost da. Men sistnevnte bare når budsjettet tillater det, haha

    18. Jeg har alltid havregryn, bananer, frosne jordbær, melk og kaffe 😊 I tillegg har jeg alltid linser, bønner og kikerter. Det er så inspirerende å høre andre har i kjøleskapet. Jeg bare elsker bloggen din!

    19. Jeg er fattig student (<3) og har derfor alltid fiskekaker som er veldig billig, cottage cheese, ost+skinke, en eller annen kjøttvariant, egg og melk i kjøleskapet. Jeg digger å bake brød av havregryn, cottage cheese, egg, bakepulver og gulrøtter, hehe! Det er suuuuperdigg, og mettende! 300 g havregryn+cc, 5 egg, 3 ts bakepulver, 2-3 gulrøtter 🙂 try it!

    20. Jeg har alltid havregryn, melk, cottage cheese, Yt med jordbær og banan og yoghurt i skapene 🙂 Gøy med slike matinnlegg 🙂

    21. Til alle som spør om lettvariantene: de inneholder mer proteiner enn fullfett oftest DESSUTEN skeier Maren ut når det passer henne. Hun har ikke noe anstrengt forhold til mat 😉 Så var det mitt kjøleskap… Jeg har alltid yoplait 0,0 , Lerum sukkerfritt syltetøy, soyamelk, lomper og frukt tilgjengelig. Og om jeg får velge nummer seks; Farris/Taffel 😀

    22. Spør igjen og håper du svarer. Hvor er det du har kjøpt ProPud i vanlig butikk? Så det på Inst tror jeg det var. Jeg har kikket rundt i Kristiansand uten å finne det.

    23. Kathrine: Jeg fikk over 100 (!) meldinger på Instagram om hvilken butikk jeg hadde kjøpt den på, prøvde å svare alle, men da var det kanskje et par jeg ikke fikk svart. Sorry 🙂 Kjøpe på meny på Grim.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg